menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Druif

Ga naar meest recente reactie

an

An

Ik heb een druif wanneer lopen die uit het lijkt wel 2 takken zonder iets,geen uitlopertje niks,is die dood?(zal ook eens testen met mijn nagel )
en zo nee wanneer begin je blaadjes te krijgen ,enzo want anders trek ik hem er uit ,zo begin mei moet je toch wel iets zien lijkt mij heb er nog nooit een bloem in gehad alleen mooie groene bladeren.heb hem vorig jaar gesnoeit wanneer het moest maar het is een zielig ding met die twee takjes na 2 jaar, van 1.5 m.

zoek een pit loze druif.
want anders haal ik een andere pitloze welke is voor leken zoals ik geschikt waar je niet al te veel aan hoeft te doen hij heeft nu alleen nog steun tegen een muur met rek er tegen aan wil metertijd een pergola neer zetten,
de druif moet makkelijk in onderhoud zijn want ik weet er echt niks van maar lijkt me gewoon lekker en leuk voor de meiden die druiven ,want ze zijn er stapel op iedereen trouwens hier (2 bakken druiven in de winkel zijn zo op altijd)
hij moet lekker zijn zoet, niet zo ziekte gevoelig,niet net als deze nooit geen druif of bloemen geven en een witte druif,
als ik hem dit jaar haal heb ik dan volgend jaar al vruchten?want het moet ook niet een hele langzame groeier zijn ,en ook weer niet een hele snelle (red ik niet vanwege dat ik nog geen pergola heb,en weet niet precies wanneer)
wie heeft een lekkere druif voor mij in gedachten of een stek nog van een pitloze druif (wit)
zelf dacht ik aan himrod
gr an
woensdag 30 maart 2011 - 12:05
an

An

http://forum.tuinadvies.be/forum_topic.php?hid=1&sid=6&tid=35824&hl=druif
zie hier mijn druif was geen 2 jaar maar al weer 3 jaar geleden.
en het is dus een Bianca
woensdag 30 maart 2011 - 12:10
printemps

Printemps

Druiven lopen zeeeer laat uit
Vorig jaar dacht ik dat de mijne ook kapot was
Geduld hebben

mvg
woensdag 30 maart 2011 - 17:16
Jakkamazoula

Jakkamazoula

De knopjes beginnen nu pas op te zwellen bij mij. Heb er 8 staan en allemaal hetzelfde.

Helaas heb ik nog niet echt kunnen genieten van rijpe druiven. Van de 8 zijn er 5 vorig jaar of dit jaar aangeplant. Voorts had ik veel te veel trossen laten staan zodat de jonge plant niet voldoende suikers kon aanmaken en de oogst mislukte. Dit jaar veel minder trossen houden zodat plant kan aansterken en ze voldoende rijp worden.

Pitloze heb ik:
Venus
Lakemont
Romulus
Rhea (serre)

De overige:
Katharina (serre)
Nero
Palatina
Arolanka
donderdag 31 maart 2011 - 09:35
patrickdec19

Patrickdec19

Vorig jaar kregen mijn witte druiven een paar weken voor ze rijp waren bruine en grijze vlekken waarvan ze allemaal op korte tijd rot waren en dus niet eetbaar ,wat is dit en wat kan ik eraan doen ,nu ze juist beginnen bloemen zal ik op tijd zijn om dit te bestrijden
graag jullie advies .Grt Patrick
vrijdag 28 mei 2021 - 14:03

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon