menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Duo boom peer

an

An

toch lieve forummers stelt ik deze vraag nog een keer .
wie weet hoe of kan je aan een duo boompje komen van stoof peer saint remy (deze is zelf bestuivend) en doyenne du comice ,
dan heb je teminste twee x er wat aan een lekker stoof peertje en een lekkere zoete hand peer,

ben nou al een tijdje opzoeker naar,
ik zie alleen maarhet duo boompje van 2 handperen staan en ik wil zo graag een stoof en hand peer hebben maar wegens tuin gebrek moet ik een duo boompje neer zetten geen plaats voor 2 bomen.
gr an
vrijdag 14 januari 2011 - 19:37
guy_fruit

Guy_fruit

An,
De bestuiving tussen Saint Rémy en Doyenné du Comice is niet goed!
U kan beter kiezen voor een duoboom van 'Gieser Wildeman' en 'Doyenné du Comice'.
Gieser Wildeman is een stoofpeer die in Nederland gemakkelijk te bekomen is.
Probeer hiervan een duoboom te vinden.
Lukt dat niet goed, plant dan NU een 'Doyenné du Comice' en ent er in april Gieser Wildeman op. Vraag eventueel in een goede boomkwekerij of ze dat bij de aankoop direct voor jou kunnen doen.
Om twijgen te knippen voor het enten is het NU de ideale maand!

Persoonlijk zou ik niet voor de eetpeer Doyenné du Comice kiezen, maar voor een zwakker groeiende Bonne Louise, Concorde en Conference kiezen.
Een zwakker (traag)groeiend ras is gemakkelijker te snoeien en blijft kleiner.
De drie genoemde eetperen zijn goede bestuivers voor Gieser Wildeman.

Nuttige link:
http://fruitabc.blogspot.com/2011/01/perenbomen-planten-in-de-tuin.html
Guy
zaterdag 15 januari 2011 - 12:01
an

An

Hoi Guy ik heb geen kweker in de buurt zitten hier bij mij dus dat enten wordt volgens mij al een probleem,kan het vragen hier op de dijk daar zitten 2 mannen die planten en bomen verkopen en er ook wel iets van af weten maar of ze ook voor mij enten willen is de vraag,
anders moest ik gewoon naar een tuin centrum
zaterdag 15 januari 2011 - 17:38

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon