menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

De eerste framboos

Ga naar meest recente reactie

DannyH

DannyH

De stekjes die ik afgelopen jaar van de buurman kreeg zijn ondertussen mooie plantjes geworden, niet te groot maar toch reeds veel vruchtjes.

Hier een foto van het eerste vruchtje met wat kleur.

[afbeelding verwijderd niet-https]
zaterdag 19 juni 2010 - 12:56
Rita1960

Rita1960

Hoi Danny,

ziet er goed uit!! en voor straks lekker smullen als ze rijp zijn
(hier zijn ze nog errug groen )

groetjes,

Rita
zaterdag 19 juni 2010 - 19:23
DannyH

DannyH

Hallo Rita,


Inderdaad, dit ziet er lekker uit.
Deze plantjes zijn nog erg jong en nu reeds komen er veel vruchtjes aan, bij de buurman zijn het reeds grote struiken.

Momenteel heb ik er zo tien staan maar er komen zoveel scheutjes bij dat ik volgend jaar 100 plantjes zal hebben

[afbeelding verwijderd niet-https]

Vandaag heb ik er een net over gespannen voor de onze vrienden de vogels.

[afbeelding verwijderd niet-https]
zaterdag 19 juni 2010 - 19:44
Nootje77

Nootje77

Ik heb dit weekend ook mijn eerste framboosjes op. Heb herfstframbozenstruiken gekregen dit voorjaar en die doen het erg goed. Er hangen super veel vruchten aan! Ik zal echter ook eens om net moeten gaan want de vogels zullen er wel aan zitten binnenkort.
zondag 20 juni 2010 - 17:38
Rita1960

Rita1960

@ Nootje,

als je de gele herfstframbozen hebt gekregen dan zullen de vogels er bijna niet aankomen.. eigen ervaring..

zondag 20 juni 2010 - 17:44
annemiek123

Annemiek123

Dat klopt, mijn gele frambozen zitten altijd vol vruchten, en geen vogel die eraan zit...vreemd wat kleur doet he. Als de rode bessen gaan kleuren dan pas komen de vogels..ik wat net op tijd om nog wat bessen voor mezelf te redden. De blauwe bes zit nu ook vol bessen, maar heb vandaag vast een net gespannen, want deze lekkernij laat ik me niet afsnoepen
zondag 20 juni 2010 - 18:12
Nootje77

Nootje77

Het zijn rode frambozen die ik heb gekregen echter. De vruchten zien er nu nog grauwig uit van kleur, maar dan ineens zijn ze rood en sappig en dus klaar... leuk om te zien en te proeven. Ik heb nooit eerder frambozen rechtstreeks van de struik gegeten, maar de frambozenstruiken, die blijven hoor wanneer we onze tuin gaan aanleggen...
zondag 20 juni 2010 - 20:02
Nootje77

Nootje77

Het zijn rode frambozen die ik heb gekregen echter. De vruchten zien er nu nog grauwig uit van kleur, maar dan ineens zijn ze rood en sappig en dus klaar... leuk om te zien en te proeven. Ik heb nooit eerder frambozen rechtstreeks van de struik gegeten, maar de frambozenstruiken, die blijven hoor wanneer we onze tuin gaan aanleggen...
zondag 20 juni 2010 - 20:02
Nootje77

Nootje77

Het zijn rode frambozen die ik heb gekregen echter. De vruchten zien er nu nog grauwig uit van kleur, maar dan ineens zijn ze rood en sappig en dus klaar... leuk om te zien en te proeven. Ik heb nooit eerder frambozen rechtstreeks van de struik gegeten, maar de frambozenstruiken, die blijven hoor wanneer we onze tuin gaan aanleggen...
zondag 20 juni 2010 - 20:03
DannyH

DannyH

Vandaag ook het eerste geproefd en heel lekker.
Het reeds mooi rood, zoals Nootje77 zegt kan het plots snel gaan.
zondag 20 juni 2010 - 20:26
Visio

Visio

Ik heb gisteren de eerste 2 gele framboosjes van mijn plant geplukt en ze waren heerlijk
Mijn bosbessenplant is ondertussen al 2 jaar oud maar geeft jammer genoeg nog geen vruchten
maandag 21 juni 2010 - 16:30
DannyH

DannyH

Welk smaak hebben die gele precies?
Ik dacht eraan om er ook enkele te planten omdat ik dergelijke vruchten graag lust en ook een beetje voor de kleur natuurlijk.
maandag 21 juni 2010 - 16:42
cetinel

Cetinel

gele smaken lekker zoet ik heb een soort die in de herfst rijpt,geen idee welk ras,stekjes gekregen..
de vogels bijven er in ieder geval af!
maar er hangen al een paar kleine frambozen op,mischien is het toch een zomerras??
maandag 21 juni 2010 - 17:26
Visio

Visio

Mijn smaken ook lekker zoet.
Ik heb herfstfambozen, Fall Gold.
maandag 21 juni 2010 - 19:27
Rita1960

Rita1960

@ Cetinel,
volgens mij heb ik jou de herfstframbozen toegezonden.. in een grijs verleden en het ras dat je hebt is de Fall Gold..

Oh ja.. ze zijn lekker zoet.. en je kunt er heerlijke jam/confiture van maken.

groetjes,

Rita
maandag 21 juni 2010 - 20:08
cetinel

Cetinel

ja!! bedankt voor de naam,en ze zijn op voor er confituur van gemaakt word hoor!
is ondertussen flink uitgebrei
maandag 21 juni 2010 - 21:46
cetinel

Cetinel

vandaag de allereerste(3)rijpe loganbessen geplukt(en ter plekke binnengespeeld voor iemand anders me te vlug af zou zijn)
zondag 27 juni 2010 - 14:38
SarahC

SarahC

Zalig. Ik heb er zelf ook in te tuin. Stonden in onze totaal verwilderde tuin toen we er gingen wonen. Gelukkig hier geen last van vogels die onze besjes komen stelen.
zondag 18 juli 2010 - 18:34
DannyH

DannyH

De oogst loopt hier ten einde, lekkere frambozen zijn dit ( stekken gekregen van de buurman).
Volgend jaar zijn de 10 plantjes al een stuk gegroeid en zal de oogst dus groter zijn.
Misschien worden het er volgend jaar nog meer want ze schieten overal als paddenstoelen uit de grond.
zondag 18 juli 2010 - 19:03

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon