menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Braam

Ga naar meest recente reactie

printemps

Printemps

Ik had ieder jaar een probleem om de oude takken terug te vinden
Alles langs 1 kant doen was geen optie wegens glurende buren
Ik liet ook de takken langer staan ook weer tegen het gluren
Maar nu zie ik het verschil niet meer met de nieuwe takken
Daar heb ik nu iets op gevonden

[afbeelding verwijderd niet-https]
Ik doe dus buisjes over de verse takken dan kan ik volgend jaar goed het verschil zien

mvg
woensdag 28 april 2010 - 15:05
Matabish

Matabish

Slim bedacht Printemps!! Zal ik ook toepassen!
woensdag 28 april 2010 - 16:49
an

An

Wat een goed idee van je je kan ook die plastic buigbare planten schuifjes gebruiken die je om een stengel doet en dan op maat dicht schuift waar je naam op schrijft,
maar nu een stomme vraag welke moet je ook al weer snoeien de oude of de nieuwe takken?
En wanneer heb hier ook staan maar nog niet gesnoeit waren stekken en die zijn nu ongeveer een meter lang/hoog in mijn geval.

gr an
woensdag 28 april 2010 - 17:18
printemps

Printemps

De takken waar vorige zomer bramen aan gestaan hebben moet je weg doen
De meeste mensen doen die al in de herfst weg

mvg
woensdag 28 april 2010 - 17:22
leeuwtje

Leeuwtje

Nou mijn ervaring is dat het niet zo heel nauw komt hoor. Ik snoei vaak wel enkele oude takken weg en geef dan nieuwe een kans maar er blijven vaak toch wel enkele oude staan en die bloeien en groeien ook goed hoor.
woensdag 28 april 2010 - 22:02
Matabish

Matabish

zo doe ik het ook Leeuwtje en dat gaat prima!
donderdag 29 april 2010 - 13:23
cetinel

Cetinel

bij mij zijn de labeltjes verloren gegaan en ik weet niet mer wie waar staat
ik heb 2 doornloze braam(thornfree en loch ness) en verder een loganbes en een boysenbes maar kan die dus niet uit mekaar houden,had beter ook iets ter herkenning aan gedaan,zal wachten op het fruit worden nu.
donderdag 29 april 2010 - 14:35
depauws

Depauws

Printemps
De takken van 2009 moet je behouden, de oudere takken moeten weg, slechts behouden als je echt te weinig takken 2009 hebt.
Je kunt die als volgt herkennen: een tak 2009 heeft geen zijtakjes, de oudere takken hebben zijtakken en mogelijk zelfs een overblijfsel van de vruchten op de topjes van de zijtakken.
Groeten
Silvain
vrijdag 30 april 2010 - 16:11
depauws

Depauws

Cetinel

De doornloze (Thornfree) heeft een peterselieblad, zwarte bessen, en smaakt niet goed.
De doornloze Loch Ness (zwarte bessen) smaakt ook niet lekker tenware je deze erg lang laat hangen tot de vruchten niet meer blinkend zijn maar mat.
De Loganbes heeft erg lange vruchten, rood, beetje melig, maar ja er zit frambozenbloed in.
De boysonbes is een kleine ronde bes,rood, smaak vergelijkbaar met Japanse wijnbes, dit vind ik lekker.
Elk zijn smaak.
Groeten
Silvain
vrijdag 30 april 2010 - 16:18
cetinel

Cetinel

inderdaad,ieder zijn smaak,op vorig adres stond de thornless evergreen,die vond ik wel heel lekker,deze twee moet ik nog proeven,maar ik vind heel veel wel lekker.....
dus we zullen zien.
zaterdag 1 mei 2010 - 15:33
printemps

Printemps

Ik heb ook thornless evergreen,vind ze ook wel lekker

Wel tijdig plukken anders komt precies uwe hof vol met zaailingskes

mvg
zaterdag 1 mei 2010 - 15:38
jack1

Jack1

is het niet zo dat als je die buisjes over de jonge takken schuif dat die buisjes later gaan ingroeien .als de takken dikker worden .
zondag 9 mei 2010 - 11:19
printemps

Printemps

Ik denk het niet want de oude takken zijn ook niet zo dik

mvg
zondag 9 mei 2010 - 13:52
guy_fruit

Guy_fruit

Sommige jaren kunnen de takken wel enorm toenemen in dikte, zodat insnoeren toch mogelijk is...
zondag 9 mei 2010 - 14:40

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon