menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tomatencherry tomaten

Ga naar meest recente reactie

coolroom99

Coolroom99

hallo
ik heb cherry/ gewone tomaten zaadjes geplant zijn er nog tips voor mij ????????
groetjes cooolroom99
maandag 26 april 2010 - 19:06
u857287

U857287

ja

heb je die nu pas gezaaid ? 'k vind het een beetje laat, ook zorgen voor de ijsheiligen

lieve
maandag 26 april 2010 - 21:34
coolroom99

Coolroom99

hoe bedoelje ijsheilige en ik heb ze 2 tot 3 weken geleden al gezaaid en ze zijn al aanhet ontkiemen
dinsdag 27 april 2010 - 07:35
DannyH

DannyH

De ijsheiligen zijn normaal de laatste dagen in het jaar waarop nog nachtvorst op kan treden.

Ik ben dit jaar ook voor het eerst begonnen met hobby tuinieren en eind maart diverse plantjes gekocht, aardbeien, tomaten, sla, enz.
Deze staan nu bij mij in het tuinhuis tot midden mei.
dinsdag 27 april 2010 - 13:23
coolroom99

Coolroom99

zijn er soorten tomaten
????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
dinsdag 4 mei 2010 - 09:28
cetinel

Cetinel

er zijn heeeeel veel soorten tomaten!
dinsdag 4 mei 2010 - 10:11
coolroom99

Coolroom99

welkeb dan
woensdag 5 mei 2010 - 20:07
Rita1960

Rita1960

even googlen... ( als werkwoord dan wel te verstaan!)

groetjes,

Rita

Coolroom, ik kan je aanraden om eerst eens meerdere zoekmachines te raadplegen... dat kan Google zijn maar er zijn meer zoekmachines..

ilse, Yahoo, google enz. enz.

Hier leer je meer van dan alleen je vragen hier op het forum te dumpen.. enige zelfwerkzaamheid is geen schande maar kost wel een beetje tijd.....

woensdag 5 mei 2010 - 20:19
coolroom99

Coolroom99

dat doe ik soms ook maar dit is leuker
donderdag 6 mei 2010 - 08:24
Calliope

Calliope

Als je bij bekende zaadleveranciers kijkt (bijvoorbeeld de nieuwe tuin vlaams zaadhuis en Vreeken), dan kun je zien dat zij al heel veel verschillende tomatensooren aanbieden.

Verder eens met Rita.
donderdag 6 mei 2010 - 08:52
DannyH

DannyH

Zelf heb ik voor dit jaar volgende soorten,

F1 hybride

[afbeelding verwijderd niet-https]


Roma tomaten,

[afbeelding verwijderd niet-https]

Cherry tomaatjes

[afbeelding verwijderd niet-https]

en snoeptomaatjes ( in bestelling ).

[afbeelding verwijderd niet-https]

Er zijn nogal wat tomaat liefhebbers bij de kinderen in de familie
donderdag 6 mei 2010 - 11:21
Nootje77

Nootje77

Ik weet niet hoe jullie erover denken, maar ik vind coolroom en heel klein beetje "makkelijk" overkomen. Uiteraard komen we hier allemaal met onze vragen terecht, maar bij elk plantje dat je hbt gezaaid even komen vragen of iemand daar tips over heeft, dat is wel erg makkelijk genomen. Of zit er achter de schuilnaam coolroom misschien iemand die hier een beetje op ieders knopje komt duwen voor de fun ?
zondag 16 mei 2010 - 23:12
Calliope

Calliope

Ik geloof dat coolroom wel echt bezig is met haar plantjes en dat zij nodig wat zelfredzaamheid moet gaan kweken.

Ik ben het met je eens dat zij erg gemakzuchtig is. Ik heb haar in een ander topic geadviseerd naar de bieb te gaan voor een goed boek. (en daar kreeg ik dan weer geen reactie op )
maandag 17 mei 2010 - 17:03
Sarah

Sarah

@Calliope, ik vraag me af of coolroom een mannetje is, er staat nl een vrouwtje bij de avatar. ben wel benieuwd.
maandag 17 mei 2010 - 17:24
coolroom99

Coolroom99

ik ben een meisje en ik snap niet waarom die mevrouw of meneer er zo opver denkt en het is tog allen maar handig als ik tips krijg
maandag 17 mei 2010 - 17:57
Nootje77

Nootje77

@coolroom: Ik snap dat het handig is om tips te krijgen, maar het is één ding om bij een probleem om tips te komen vragen en een heel ander ding om voor elk plantje dat je hebt gezaaid een ander topic te openen en zo al je info te verzamelen.
Ik vind het trouwens helemaal niet leuk om mailtjes te ontvangen met daarin als onderwerp "zijk niet zo". Het is maar dat je het weet.

maandag 17 mei 2010 - 20:34
Rita1960

Rita1960

Hé meisje Coolroom,

ik ben een meisje en ik snap niet waarom die mevrouw of meneer er zo opver denkt en het is tog allen maar handig als ik tips krijg

Nu, Nootje is niet de enige die er zo over denkt.

Zoals eerder in deze topic heb ik het ook al aangegeven. Enige zelfwerkzaamheid doet een ieder deugd en daar leer je meer van dan alleen een vraag te stellen en een antwoord te krijgen.
Kritisch naar een antwoord kijken omdat je meerdere oplossingen aangedragen krijgt. Uitproberen dus..

Er zijn op dit forum meerdere jongelui die graag willen leren. En die hier ook hun vragen stellen. Maar dan komen ze er niet meer uit nadat ze zelf eerst geprobeerd hebben een antwoord op hun probleem/vraag te krijgen, soms zelfs tegenstrijdige antwoorden.
Dus... eerst zelf kijken op het internet en dan pas vragen stellen als je er niet meer uitkomt of als je tegenstrijdige antwoorden krijgt..

En mijn vader zei altijd: "(eigen) Ervaring is de beste leermeester". en nog een andere uitspraak van hem "Met het vallen leer je het opstaan".

groetjes,

Rita
maandag 17 mei 2010 - 21:52
cetinel

Cetinel

zeik is niet met lange ij.....(toch ook belangrijk he,dat we correct schelden naar mekaar )
maandag 17 mei 2010 - 23:03
Calliope

Calliope

@Calliope, ik vraag me af of coolroom een mannetje is, er staat nl een vrouwtje bij de avatar. ben wel benieuwd.

Sorry, niet goed gekeken.

En ik vind niet dat Nootje 'zijkt'.
dinsdag 18 mei 2010 - 10:27
Nootje77

Nootje77

Ik weet uiteraard dat je "zeik" moet schrijven, en niet "zijk". Het was dan ook echt gewoon wat ik ontvangen heb in mjn mailbox, wat ik hier schreef. Om maar te zeggen dat deze jongedame dan wel echt met haar plantjes bezig is, maar er ook wel een niet zo proper taalgebruik op nahoudt. Nu snap ik dat ze 11 is en dus nog een kind en onbezonnen en wat nog meer, maar beleefd is het in ieder geval niet.
dinsdag 18 mei 2010 - 10:32
cetinel

Cetinel

@ nootje: dat had ik dus door dat het van haar kwam,maar ook al ben je pas 11
ik vind niet dat je zulke taal mag bezigen hoor!
een opmerking krijgen die je niet aanstaat geeft je niet het recht om direct te beginnen schelden,je hoefde je helemaal niet te verdedigen want je werd helemaal niet aangevallen.
niet zo leuke kritiek moet je ook kunnen accepteren.
mijn berichtje was dus ook heel sarcastisch bedoeld: we moeten niet schelden,we zijn hier op een forum omdat we een gezamelijke hobby hebben,er is al ellende genoeg in de wereld,laten we toch met zen allen proberen om overeen te komen.
dinsdag 18 mei 2010 - 10:43
Calliope

Calliope

11, 17 of 71, dat maakt geen drol uit: schelden hoort niet en zo'n onaardig mailtje ook niet.

@ Nootje, waar is je sympathieke avatar gebleven?
dinsdag 18 mei 2010 - 11:17

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon