menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

LED plantenlampen

lanne

Lanne

Wie heeft ervaring met LED plantenlampen ? hoe zijn de resultaten ? Hoeveel uren laat je ze branden ? waar kan je ze bestellen ?
Het kan handig zijn om zaailingen in de donkere wintermaanden ,wat extra licht te geven zodat de achterstand minimaal is en het geen slappe plantjes worden .
Bijlichten is echter ecologisch en financieel een slechte zaak en daarom zou ik het handig vinden ,om de weinig verbruikende LED lampen aan te schaffen . Er zouden al modelletjes verkrijgbaar zijn, die in een gewone lampenfitting passen en die je dus gemakkelijk in een bureaulamp zou kunnen draaien en boven je kweekbakje plaatsen .Ook zou je die in de woonkamer kunnen gebruiken om kamerplanten wat bij te lichten in de winter .Messchien een idee voor de web schop van tuinadvies ?
Alle info is welkom
groetjes
Lily-Anne
woensdag 9 december 2009 - 08:09
leeuwtje

Leeuwtje

Ik zou het zelf overigens graag gaan testen met mijn zaailingen. Maar ik ben er nog een beetje huiverig voor om er geld aan uit te geven. Ik zou dat zonde vinden mocht het niet werken. En om het geld zou ik ook liever ledlampen gebruiken zodat de stroomverbruikskosten niet zo hoog zouden zijn. Maar ja als mijn (tropische) zaailingetjes het daardoor beter zouden doen.... Ik hoop dat iemand hier echt zijn ervaringen wil delen.
woensdag 9 december 2009 - 11:37
printemps

Printemps

Ik zou er ook zeer graag info over hebben

Mijn citrussen staan in de gang(voordeur is in mat glas)en het is er wa te donker
Vooral mijn Mandarin is in de groei geschoten en heeft nu spichtige takjes
Waarschijnlijk ook een beetje warm in de gang en zeer zeker te donker omdat het buiten niet echt koud is

mvg
woensdag 9 december 2009 - 14:10

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon