menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Niet als foto wel als confituur

Ga naar meest recente reactie

danny2

Danny2

Deze vandaag geplukt maar moeten niet als fruitfoto dienen maar wel als heerlijke confituur. Vrouwtje gemaakt en ik gegeten bij de boterhammetjes heerlijk.

Fruit

donderdag 15 oktober 2009 - 20:15
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Als fruitfoto is er ook niets mis mee! Zou ik toch maar inzenden voor de wedstrijd!
donderdag 15 oktober 2009 - 20:19
danny2

Danny2

Te laat Martje, zit al in potjes.

groetjes danny
donderdag 15 oktober 2009 - 20:26
leeuwtje

Leeuwtje

Ziet er lekker uit Danny!
donderdag 15 oktober 2009 - 22:17
Matabish

Matabish

zo'n boterhammetje lust ik ook wel!
vrijdag 16 oktober 2009 - 00:13
printemps

Printemps

Het is te laat om mee te doen aan de wedstijd (thema (sier)fruit uit de tuin)

Volgende maand is het thema 'sfeer in de tuin' dacht ik

mvg


Maar iedereen mag wel stemmen op mijn confituurpotten natuurlijk
Alvast bedankt
vrijdag 16 oktober 2009 - 12:41
Mandy

Mandy

Wat zijn die rode vruchten aan de rechterkant van de foto???
vrijdag 16 oktober 2009 - 22:48
danny2

Danny2

Zijn de vruchten van de Arburtus Undeo of de boomaardbeien. De kiwibessen(mini-kiwi) zijn van kiwi 'Jenny'.

groetjes danny
zaterdag 17 oktober 2009 - 06:32
Mandy

Mandy

Ik heb ook een boom staan die soortgelijke fruit geeft, kan niet zo heel goed zien op de foto, 3 cm doorsnee, roze-rood, en bubbeltjes aan de buitenkant. zit vol die boom. Weet echter geen naam, wat kun je dan met dat fruit?????
Het zijn dus geen zaaddozen???




(Moet toch echt eens gaan proberen/leren om foto's te zetten, want ik heb zoveel in de tuin staan, maar weet niet wat het is en wat ermee te doen ) maar ik ben een A computer mens, snap er niet veel van )))) helaas, ben alleen maar hoog-opgeleid maar A -technisch
zaterdag 17 oktober 2009 - 20:07
Mandy

Mandy

Heb de aardbei boom gegoogled maar bij mij is de vrucht niet zo fijn van structuur, meer een ronde rode bol met vele grove puntjes erop........
zaterdag 17 oktober 2009 - 20:14
Matabish

Matabish

Mandy, jouw beschrijving doet me eerder aan 'Litchi' denken??
zaterdag 17 oktober 2009 - 20:24
danny2

Danny2

Wil ik wel zien hier een boom met 'litchi', plant is al bijna niet te kweken en dan nog vruchten? Zullen wel te weten komen wat het is als je een foto kan plaatsen.

groetjes danny
zaterdag 17 oktober 2009 - 20:34
Mandy

Mandy

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Matabish, even gegoogled, en die vruchten lijken veel op die van mij......

Enne Danny, ze "lijken" op die van mij, maar misschien zijn er nog wel veel meer bomen/ struiken die soortgelijke vruchten hebben. Zou het echt niet weten....

Er moet volgens Wikipedia een "langwerpige bruine vrucht inzitten, zal morgen eens gaan kijken wat er in die rode vrucht zit......
zaterdag 17 oktober 2009 - 20:53
Matabish

Matabish

Dàt is nu precies wat ik bedoelde Mandy, dat jou beschrijving me aan 'Litchi' deed dènken!
Wàt het zijn zou ik niet weten, maar ben wel benieuwd!
zaterdag 17 oktober 2009 - 21:00
printemps

Printemps

Heeft Cornus ook niet van die vruchten die op litchi lijken ?
Weet het niet zeker maar ....

mvg

zondag 18 oktober 2009 - 11:41
dendrodan

Dendrodan

ja cornus chinagirl heeft ook zo'n vruchten. Ze zijn eetbaar maar persoonlijk vind ik ze niet lekker, te veel pitten in
Deze geeft in het voorjaar mooie witte sterbloemen( daarvoor had mijn vrouw hem genomen) De vruchten zag ik eerder zitten, maar dat er zoveel pitten in zitten dat wist ik niet. Het zijn zo van die degoutante pitten waardat je je tanden op kapot bijt.
dinsdag 20 oktober 2009 - 20:57

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon