menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

MIjn elstar appel boom

Ga naar meest recente reactie

an

An

Mijn elstar appel boom zit onder de rupsen en webben met klein ongedierte er in.
hen hem vanavond bespotenen ,moet a.s zatrerdag herhalen.
oei watwas datvies hij zat helemaal onder (er zitten zeven appeltjes in )

gr an
dinsdag 2 juni 2009 - 21:00
an

An

wat jammer dat ik van niemand een reactie kreeg over de rupsen,het gaat goed ze zijn allemaal dood ,maar die viese netjes zitten er nog in
[afbeelding verwijderd niet-https]
zie foto,
mijn eerste oogst heb hem vorig jaar gekocht bij karwei
maandag 15 juni 2009 - 09:58
Thanja

Thanja

Ik had er ook rupsen in zitten, maar heb alle beestjes met blad 'verhuisd' naar een sierappel, die een stuk verderop staat. Ik vind rupsen namelijk niet erg: het worden mooie vlinders, maar liever niet in mijn appelboompje. Ik heb er nog een handvol Elstar-bladeren bij gedaan.

Bij mij zaten ze ook in een Elstarboom. De Braeburn had er geen last van. Ben je niet bang dat het verdelgingsmiddel je vruchten of de smaak aantast?

maandag 15 juni 2009 - 11:01
annemiek123

Annemiek123

zooo Thanja, wat een superfris appelblad, in mijn elstar leiboom zitten zo'n 20 appels,(2e jaar) maar heb een slecht blad eraan.De appels zien er wel prima uit.
De cox doet het ook prima en aan mijn 1 jarige jonagold heb ik 2!! appels

Ik spuit ook wel eens tegen de luis en rupsen met spruzit, dat kan tot 2 dagen voor de oogst, dus neem aan dat het niet de smaak beinvloed.

Die rupsen die zo'n webnest maken, zijn toch wel andere als de gewone groene rupsjes, want deze maken in mijn bomen geen web.
dinsdag 16 juni 2009 - 10:14
an

An

ik heb de meeste rupssen er uit gehaald en daarna pas gespoten met een spul wat je kort voor het oogsten kan gebruiken.
hij zat helemaal vol.met nesten vol met rupsen e.d .

Hoi Thanja ziet er goed uit bij jou lekker (heb trouwens gisteren 3 kleinduimpje sla en 1 klein ijsbergsla geoogst was lekker.)

gr an
dinsdag 16 juni 2009 - 11:14

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon