menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Meloenen

monique251

Monique251

Hallo allemaal,
Aangezien we in dit gezin allemaal dol zijn op meloenen (en dan met name watermeloen en cantaloupe) zou ik volgend jaar willen proberen ze zelf te kweken. Ik heb zowel een moestuin als ook een grote folietunnel die ik zou kunnen gebruiken. Ben benieuwd wie van jullie ervaring heeft opgedaan met het kweken van meloenen en welke tips jullie me kunnen geven ten aanzien van plaats, verzorging enz.
Groet, Monique
dinsdag 9 september 2008 - 00:29
bisschop

Bisschop

Ben wel benieuwd voor de reactie want zou graag ook meloen kweken.
vrijdag 12 september 2008 - 22:47
greener

Greener

Gebruik even de zoekfunctie.
Er staat genoeg beschreven over de standplaats, verzorging e.d. van Meloenen.
Groet,

Sebas / Greener
maandag 22 september 2008 - 16:03
the666bbq

The666bbq

dit jaar is het er niet van gekomen (geboorte zoontje in de start van het tuinseizoen dus alles een vitesse minder) maar vorig jaar was de oogst enorm. Ik had een soort of twaalf staan en vooral de 'gewone 'meloenen deden het goed, de watermeloenen "vielen" om een nog ongekende reden meestal te vroeg van de plant - waarschijnlijk gewoon omdat ze te zwaar werden voor het steeltje, die moet ik dus misschien maar wat lager bij de grond houden (lees op de grond) (dat ik ze in nylonkousen wilde hangen bespoedigde meestal gewoon de val ).
Meloenen staan in elk geval weer op de planning volgend jaar, van mijn 42 tomaten planten die ik dit jaar heb gezet wil ik er gerust een paar opofferen voor meloenen en daarin krijg ik van vrouwtje alle steun...
dinsdag 4 november 2008 - 01:29

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon