menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Pepino meloenpeer

Ga naar meest recente reactie

printemps

Printemps

hallo

heb pepino in de bloemenwinkel in men handen gehad
maar niet gekocht
omdat ik twijfel of de smaak me wel ligt
kan iemand omschrijven hoe ze smaken
aub

mvg
an
zaterdag 5 juli 2008 - 15:47
depauws

Depauws

Printemps
De smaak is nogal zwak, een mengeling tussen peer en meloen, vandaar ook de naam meloenpeer.
Silvain
zaterdag 5 juli 2008 - 18:26
cetinel

Cetinel

zer smaken....nie vet om het op zen waas te zeggen...zo bijzonder zijn ze niet hoor,een perzik of nectarine is veel lekkerder.
zaterdag 5 juli 2008 - 20:31
spinty

Spinty

An,
ik heb ze dit jaar voor het eerst staan, en er hangen er veel aan
als ze rijp zijn mag je ze komen proeven
maar wel van die lekkere wafels meebrengen!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (grapje)
groetjes
Mat
zondag 6 juli 2008 - 11:35
danny2

Tekst aangepast

Danny2

Pepino's zijn best smakelijk maar moeten goed rijp zijn, niet die vruchten in de winkel die worden ingevoerd en er smakeloos uit zien. Heb ongeveer 20 jaar pepino's in de tuin en jaarlijks zo'n 200 vruchten, een gedeelte wordt door de familie verorberd, een aantal dient voor konfituur , en de meeste zijn voor mij. Al naargelang eet ik ze zo en soms met wat suiker. Je ziet smaken verschillen en moet je voor jezelf uitmaken.



groetjes danny
woensdag 9 juli 2008 - 20:51
printemps

Printemps

dank allemaal

Spinty waar ligt Vliermaal?????,nog nooit van gehoord

mvg
an

Danny2 hoe weet je dat de pepino rijp is?

mvg
an
donderdag 10 juli 2008 - 17:31
spinty

Spinty

Vliermaal ligt in de driehoek Tongeren, Bilzen en Hasselt
maar wel wafels meebrengen
groetjes
Mat
donderdag 10 juli 2008 - 18:50
danny2

Danny2

Als ze rijp zijn hebben ze een mooie geel-oranje kleur en meestal paarse strepen.

danny
donderdag 10 juli 2008 - 20:51
danny2

Danny2

[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 10 juli 2008 - 22:13
printemps

Printemps

OK

bedankt

ik twijfel nog of ik zou kopen
mijn terras ligt er nog niet
en is daar nu een grote chaos

mvg
an

vrijdag 11 juli 2008 - 13:37
spinty

Spinty

Is een meloenpeer eenjarig ?

groetjes
Mat
maandag 14 juli 2008 - 18:38
printemps

Printemps

hallo

eigenlijk wel
maar je kan hem overhouden binnen
wegens niet winterhard
alee da denk ik toch
ben niet 100 procent zeker

mvg
an
dinsdag 15 juli 2008 - 14:35
leeuwtje

Leeuwtje

Pepino's zijn best smakelijk maar moeten goed rijp zijn, niet die vruchten in de winkel die worden ingevoerd en er smakeloos uit zien. Heb ongeveer 20 jaar pepino's in de tuin en jaarlijks zo'n 200 vruchten, een gedeelte wordt door de familie verorberd, een aantal dient voor konfituur , en de meeste zijn voor mij. Al naargelang eet ik ze zo en soms met wat suiker. Je ziet smaken verschillen en moet je voor jezelf uitmaken.



groetjes danny


Hoe hou jij ze over? Stek je ze zelf? Want ik heb wel eens gelezen dat zaaien niet werkt omdat ze niet soortecht terugkomen. Ik heb wel eens via easyplant plantjes gekocht maar die deden niets helaas.
Verder heb ik ze geloof ik ook nooit te koop gezien hier.
donderdag 17 juli 2008 - 23:14
spinty

Spinty

Danny 2 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
groetjes
Mat
vrijdag 18 juli 2008 - 10:13
cetinel

Cetinel

CITAAT:
">#666666;'>
Pepino's zijn best smakelijk maar moeten goed rijp zijn, niet die vruchten in de winkel die worden ingevoerd en er smakeloos uit zien. Heb ongeveer 20 jaar pepino's in de tuin en jaarlijks zo'n 200 vruchten, een gedeelte wordt door de familie verorberd, een aantal dient voor konfituur , en de meeste zijn voor mij. Al naargelang eet ik ze zo en soms met wat suiker. Je ziet smaken verschillen en moet je voor jezelf uitmaken.



groetjes danny


Hoe hou jij ze over? Stek je ze zelf? Want ik heb wel eens gelezen dat zaaien niet werkt omdat ze niet soortecht terugkomen. Ik heb wel eens via easyplant plantjes gekocht maar die deden niets helaas.
Verder heb ik ze geloof ik ook nooit te koop gezien hier.


ik heb ze onlangs nog als grote plant (50 cm hoog) zien staan bij mijn bloemist,maar das dan in belgie...
mischien zijn ze in holland moeilijker te verkrijgen,maar bakker uit hillegom heeft ze wel hoor(of had,in ieder geval heb ik daar ooit plantjes van gekocht)
zaterdag 19 juli 2008 - 13:38
Victor44

Victor44

Bij 'Het Vlaams Zaadhuis' in Waerschoot zijn ze ook ieder jaar te koop.
Grtjs
Mia
zaterdag 19 juli 2008 - 16:22
leeuwtje

Leeuwtje

Bij Bakker kan ik nog kijken volgend jaar dan maar weer. Maar ik hoorde van veel mensen van easyplant dat dit zaailingen zouden zijn en er heel veel gewoon geen vruchten of hele kleine vruchtjes voortbrachten. Ik weet niet of het bij Bakker dan stekken zijn.
zondag 20 juli 2008 - 23:32

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon