menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Slechte appels

Ga naar meest recente reactie

huubje

Huubje

Wat moet ik doen om mijn appels wormvrij te houden ieder jaar staan er veel appels aan de boom (glosters) maar de meeste bevatten een worm moet ik daarvoor spuiten en waarmee of zijn er andere middelen om dat tegen te gaan.
groetjes huubje.
maandag 14 augustus 2006 - 19:14
Victor44

Victor44

Huubje,ik heb hetzelfde probleem met die wormen die komen van de fruitmot. Ik heb dit jaar feromoonvallen opgehangen in de bomen, maar zonder veel resultaat, er zal zeker moeten gespoten worden met een sproeimiddel tegen de fruitmot.Daarbij denk ik aan (carpovirusine) een biologisch produkt, maar ja daar is het nu te laat voor, zal voor het volgende jaar zijn.

Grtj.victor
maandag 14 augustus 2006 - 21:06
marc

Marc

Ik hrb dit jaar feromoonvallen gebruikt tegen fruitmot maat het helpt niet veel. Nu schijnt het dat men dat een aantal jaren na elkaar moet hangen. Maar dan wordt het wel een dure grap voor wat het waard is.
Ik heb 2 vallen hangen en minstens 1/3 is nog gestoken.
Marc
dinsdag 15 augustus 2006 - 07:31
Trigonella

Trigonella

Beste

toch even uw aandacht voor het product,
bewaren bij temp. tussen 0 en 5°C is al niet simpel, en onschadelijk ...?
pas op .. de erkenning spreekt alleen van toepassing op verticale haag .

Aangezien het hier gaat om een levend produkt, moet Carpovirusine altijd koel bewaard worden (0 tot 5 ° C). Zo blijft het gedurende 2 jaar zijn werking behouden.


Handelsmiddel CARPOVIRUSINE
Erkenningsnummer 8615/B
Erkenningshouder ARYSTA LIFESCIENCE S.A.
Samenstelling 6,7 . 10E12 GV/l GRANULOSE VIRUS

Formuleringstype SC (Suspensie concentraat)
Risicozinnen R42/43
S2-S13-S20/21-S23-S24-S37-S42
Gevarencategorie schadelijk en sensibiliserend
Symbool Xn
Klasse B
Aard Insecticide
Andere vermeldingen - Het product heeft geen onaanvaardbare effecten op Hippodamia convergens en Chrysoperla carnea. - De erkende dosis is de laagste dosis waarbij de beste werkzaamheid wordt gewaarborgd in de meeste gevallen. Deze dosis kan worden verlaagd onder verantwoordelijkheid van de gebruiker, bij voorbeeld in teelten waarin de principes van de geïntegreerde bestrijding worden toegepast. Bij verlaging van de dosis is het niet toegelaten het maximale aantal toepassingen te verhogen, noch de wachttermijn voor de oogst te verkorten.

Teelt appelbomen (Malus sylvestris)
Veiligheidstermijn
Toepassingsstadium
Opmerking
Erkend ter bestrijding van : Dosis Toepassingsstadium vijand Opmerking vijand
fruitmotje (appelbladroller) (appel, peer) 1 l/ha verticale haag
Driftreducerende maatregelen

Teelt perenbomen (Pyrus communis)
Veiligheidstermijn
Toepassingsstadium
Opmerking
Erkend ter bestrijding van : Dosis Toepassingsstadium vijand Opmerking vijand
fruitmotje (appelbladroller) (appel, peer) 1 l/ha verticale haag
Driftreducerende maatregelen


Groeten
dinsdag 15 augustus 2006 - 19:35
huubje

Tekst aangepast

Huubje

wanneer moet dan gesproeid worden als de boom in bloei staat of wanneer anders
donderdag 17 augustus 2006 - 08:49
Trigonella

Trigonella

Om een goede werking te hebben (90 tot 100 % afdoding van de rupsen), moet vanaf begin juni 3 x gespoten worden, met telkens 12 tot 15 dagen ertussen. Bij lagere temperaturen in juni moet er langer nabehandeld worden. Als het veel regent, spoelt het middel af voor de rupsen het opnemen en is het nodig om met kortere tussenpozen te spuiten.

groeten
donderdag 17 augustus 2006 - 15:37

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon