menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kiwi Actinidia deliciosa

Ga naar meest recente reactie

an

An

heb vandaag bij de dekamarkt een kiwi Actinidia Deliciosa,gekocht (1.99)vond ik echt niet duur dus mee nemen dacht ik.
stond verder kwa naam niks meer bij
Is deze kiwi nou wel of niet zelf bestuivend ,heb lopen googelen maar er staan er meer onder deze naam
Bv.Actinidia Deliciosa "jenny"
maar bij staat er niks meer bij dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen of ie bestuivend is of niet
op het kaartje staat van wel maar op internet staat weer een naam er bij en wat anders.

hij moet in de zon,bloeitijd mei juni,vruchten sept/okt,oogsten sept/okt

en als tekst staat op het kaartje:
de kiwi is een goed en kracht groeiende klimplant ,die met ijn roodachtig behaarde scheuten en frisgroenebladeren zeer goed oogt in de tuin de blad verliezende Actinidia is een zelfbestuivend soort (zij heeft geen mannelijke plant nodig) in mei en juni verschijnenen er witte bloempjes ,die later geel verkleuren ,afhankelijk van de zomer verschijnen er vanaf augustus de eetbare kiwi vruchten standplaats in de volle zon of half schaduw op iedere grondsoort
In maart terug snoeien en tijdends de groeiperiode kunnen de uitlopers getopt worden

wie kan mij echt helpen en weet er wat meer over en is ie lekker en ik wil er graag meer over weten
bedankt alvast
woensdag 23 april 2008 - 18:57
an

An

ook staat er niet op hoe groot ie wordt en is het een mini kiwi enz enz
woensdag 23 april 2008 - 19:18
an

An

nog even dit erstaat in die tekst dat ie veel en gauw vruchten geeft waarom staat er op internet dan pas over 4 jaar op

kwa grote hoop ik dat jullie mij iets kunnen vertellen voordat ie de grond in gaat kwa plaats moet ik dan even kijken heb me als hij heel groot vergist in de plek dan waar ik hem wou hebben
woensdag 23 april 2008 - 19:29
printemps

Printemps

hallo

had dezelfde kiwi
maar weggedaan,trok katten aan
en de kiwi zijn maar een duive-ei groot
dus niet handig om te eten
wel mooie bloemen enzo
er stonden al vruchtjes aan als ik hem kocht
en jaar daarop ook al een paar gehad
maar buur zaagde omdat bladjes in haar waterton vielen en die katten wou ik ook liever niet in mijne tuin

denk dat je bij de andere soorten,waar je 2 of 3 planten zet je wel grote kiwi's hebt

mvg

an
vrijdag 25 april 2008 - 13:01
an

An

hoi an
ik wacht wel af ik ga hem gewoon proberen,
gaf de jouwe veel kiwi's en hoe lang duurde dat voor dat ie kiwi gaf,
alvast bedankt
maandag 28 april 2008 - 22:46
printemps

Printemps

als ik hem kocht stonden er 3 aan
het volgend jaar waren er 5 ofzo aangekomen
de plant was dan ook al dubbel in lengte geworden
dus in een jaar tijd 1meter gegroeid

mvg
an
dinsdag 29 april 2008 - 18:50

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon