menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Druif aan boog

Ga naar meest recente reactie

yscube

Yscube

Hallo,

ik heb mijn grasperk afgemaakt met buxus.
Nu heb ik hier een opening in de buxus gelaten van 140 cm ( als padje om op het gras te komen )
In deze opening wil ik nu een rozenboog zetten, maar in plaats van rozen wou ik hier eigenlijk een druivenrank zetten. ( langs de 2 zijdes van de boog 1 zetten )
Kan dit? De boog is maar ongeveer 210 cm hoog, gaat deze oppervlakte niet te weinig zijn voor een druivenrank? Dit lijkt me mooi en origineel, in plaats van rozen of klimop te zetten.

Alvast bedankt voor jullie mening.

Groeten Yves
woensdag 9 april 2008 - 00:03
LauraK

LauraK

Hallo Yves,

Allereerst lijkt het me een leuk en origineel idee om die rozenboog te laten begroeien met een druiven-
rank. Het hoeft niet altijd de standaard beplanting tegen een muur te zijn, en de hoogte is iets wat je
zelf bepaalt. Het zal alleen zo zijn dat je in de zomer wel vaak kleine uitlopers weg zal moeten snoeien,
maar dat kan heel goed, en de plant zal daar beslist niet van gaan 'bloeden'.

Ik heb zelf ook voor een afwijkende vorm van groeien gekozen (nl. in parasolvorm) en in de volgende
link vind je daar de foto's van.

http://www.forum.tuinadvies.be/forum_topic.php?hid=1&sid=6&tid=14585

Groeten van Laura.
woensdag 9 april 2008 - 08:30
Lysianthus

Lysianthus

Welkom Yves op dit ruinadviesforum en bij ons groepje.
Misschien kan je onderstaande link ook gebruiken................

http://www.kanaal50.be/Tv/Druivelaar_wintersnoei_tuin_tuintips/Tuintips_december/Tuinkriebels/TV-catalogus/267

woensdag 9 april 2008 - 16:30
yscube

Yscube

Bedankt voor jullie info Laura en Lysianthus.

Ben content dat ik deze site gevonden heb.


Groetjes Yves
woensdag 9 april 2008 - 22:49
Figo

Figo

Hallo Yves,
Druiven zetten aan een rozenboog is geen enkel probleem. Als je wil kan je bij mij komen kijken (Boutersem), of zet je e-mailadres in je profiel, dan stuur ik je een teelt- en snoeiblad door in word.
Roger
zondag 13 april 2008 - 09:05
the666bbq

The666bbq

druiven aan een rozenboog is inderdaad geen probleem, het zal er maar op aankomen om de flinke groeiers wat in te tomen maar als dat bij de wijngaarden lukt dan zal dat op je rozenboog ook wel lukken. Dat druivelaars van stek kleinere druiven zouden geven dat weet ik zo nog niet, eens het wortelgestel goed op snelheid is gekomen zal het correct snoeien waarschijnlijk meer invloed hebben op de grootte dan de oorsprong (less is more is ook hier van tel : beter een trosje extra opofferen met grotere druiven tot gevolg; teveel trossen leidt meestal alleen tot teveel trossen die ook blijven hangen, ik laat me er elk jaar weer aan vangen


Peter
vrijdag 18 april 2008 - 13:16

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon