menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Witloofrot

marcel1111

Marcel1111

Wanneer ik witloof teel in mijn tuin heb ik heel veel last van rot . Ik moet de wortelen zelfs niet intafelen omdat er dan al veel rot en slijm aan de kraag is .
Dit zou te maken hebben met te rijk bemeste grond ? Is dat zo ? Wat kan ik er aan doen ?Kan ik de grond ontsmetten ? met wat ?
zondag 4 november 2007 - 19:00
Victor44

Victor44

Ik raad je aan om dit topic bij groenten te zetten,inplaats van bij fruit.Sommige mensen kijken alleen naar de topics waarin zij zelf interesse hebben.Zo zal je gemakkelijker en vlugger antwoord krijgen.
Grtjs
zondag 4 november 2007 - 19:06
Fons

Fons

Marcel,witlof mag niet bemest worden, niet te vroeg zaaien zodat ze wat later volwassen zijn, het wegrotten van witlofgroen is te wijten aan het te dicht op elkaar staan van de wortels bij volwassenheid, daarom is het aan te raden van bij volwassenheid van de planten ong. september deze zodanig uit te dunnen dat er voldoende lucht aan de resterende planten kan, eventueel spuiten met aan antischimmeloplossing.
De vroeg geoogste wortels kunnen dan ingetafeld worden zodat ge een betere sprijding verkrijgt van de oogst.
zondag 4 november 2007 - 21:33

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon