menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Broedbolletjes woodwardia planten

Ga naar meest recente reactie

lanne

Lanne

Hoe groot moeten broedbolletjes van de woodwardia zijn om ze te mogen verwijderen van de moederplant en is het dan best om een stuk van het varen blad eraan te laten of niet ?
groetjes
Lily-Anne
zaterdag 10 april 2010 - 16:33
varen

Varen

Mijn ervaring is dat je ze best niet te vroeg verwijdert, ik doe het pas als je een varentje op het broedbolletje hebt. Ik laat er ook altijd een stuk van het oude varenblad aanzitten, dit is trouwens zeer geschikt om het broedbolletje vast te pinnen in de grond van het plantpotje.
dinsdag 27 april 2010 - 20:10
lanne

Lanne

Bedankt Varen ,
ik zal nog even wachten tot er een varentje te zien is en je advies opvolgen
groetjes
Lily-Anne
vrijdag 30 april 2010 - 08:44
lanne

Lanne

Uiteindelijk heeft het eerste broedbolletje een varenkrulletje gekregen !!!
Het was zeker geen ideale zomer en er kwam maar geen verandering in de bolletjes .
Uiteindelijk heb ik ze ongeveer een maand geleden met een deel van het blad afgeknipt en in een bakje met turf en veenmos gelegd en heel vochtig gehouden met een doorzichtig deksel .Dit geheel heb ik in de keuken gezet aan een venster met ochtendzon .
groetjes
Lily-Anne
woensdag 20 oktober 2010 - 14:16
lanne

Lanne

Ondertussen hebben alle bolletjes wortel en zijn er blaadjes in ontwikkeling - het is dus geen probleem om ze te laten wortelen ,als je het maar doet met een hoge vochtigheid en een groen blad eraan laten ( turf met veenmos is vocht verzadigd en doorzichtig deksel erboven , zodat er nauwelijks water verdampt) in het vervolg zal het dus niet zo lang duren om te wortelen omdat ik nu weet hoe het best gaat .
groetjes
Lily-Anne
maandag 29 november 2010 - 08:14

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon