menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Algen

Ga naar meest recente reactie

cleo

Cleo

wat moet ik doen voor de algen in onze vijver wij hebben er tamelijk veel kan iemand mij helpen gr nadia
woensdag 4 juli 2007 - 03:06
Esem

Tekst aangepast

Esem

cleo,
Algen in de vijver kan veel oorzaken hebben.
Vijver niet diep genoeg en warmt te vlug op, te veel vissen in de vijver,
te veel eten geven aan de vissen,combinatie met een te ondiepe vijver in volle zon.
Te weinig zuurstofplanten in de vijver.
Noem naar op.
Het best is eerst de oorzaak te vinden voor je probeert de algen te verwijderen.
Zijn het zweefalgen of draadalgen?
Misschien even bekijken wat het zou kunnen zijn en dan de algen gaan bestrijden.
Gr esem,
woensdag 4 juli 2007 - 04:15
Acontinum

Acontinum

Als het draad algen zijn verwijderen en een kalktablet in de vijver gooien kan al wonderen doen
draadalgen krijg je gelijk Esem al vermeld heeft maar ook als de ph en de hardheid van je water niet op peil is
woensdag 4 juli 2007 - 20:25
Poohbeer

Poohbeer

Hallo,

Wij hebben ook last van draadalgen maar die verwijderen lijkt nogal onbegonnen werk . Ze zitten tussen de planten en als ik ze eruit haal heb ik altijd van mijn planten mee zodus zijn ze nooit helemaal weg , bijgevolg binnen de kortste keren zit het er weer vol van . Ik zou het ook wel eens met kalktabletten willen proberen maar waar kan je die dan vinden ? En kan dat geen kwaad voor de planten of de vissen?

Poohbeer
donderdag 5 juli 2007 - 04:45
nientje

Nientje

ligt er vijversubstraat op de bodem van jullie vijver, daar zijn wij nl goed mee geholpen geweest
nientje
donderdag 5 juli 2007 - 15:43
Acontinum

Tekst aangepast

Acontinum

Kalktabletten kan je in vijverspeciaalzaken vinden en dit kan geen kwaad voor de vissen noch de planten
vrijdag 6 juli 2007 - 01:38
Poohbeer

Poohbeer

Oke , bedankt zal ik zeker eens proberen

Poohbeer
vrijdag 6 juli 2007 - 19:17
Acontinum

Acontinum

Graag gedaan
maandag 9 juli 2007 - 18:00
cleo

Cleo

bedankt allemaal heb zo een kalktablet gekocht gr nadia
maandag 9 juli 2007 - 20:00

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon