menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bruin vijverwater

Ga naar meest recente reactie

robertmarkvoort

Robertmarkvoort

Ruim 6 weken geleden heb ik mijn vijver aangelegd. Ik heb mijn vijver en de planten rust gegeven voordat ik eerst er 2 steurtjes in mijn kristalhelder water heb laten zwemmen. Een week later heb ik 7 windes eraan toegevoegd. Nu is mijn water binnen een week van kristalhelder water - bruin geworden en kan niet dieper kijken dan 10 cm.

Alle waardes van het water zijn goed (Ph, Gh en KH) en mijn waterplanten groeien geweldig. Gisteren Maerl toegevoegd. Het water zou melkachtig worden - maar ik zie, na een dag, dit ook niet gebeuren; m.a.w. totaal geen verandering...

Wie kent dit fenomeen - of gewoon geduldig afwachten?
zondag 20 september 2020 - 15:25
Plantadvies

Plantadvies

Hoe zit het met het zuurstof. Heb je een luchtpomp? En de filter? Heb je die schoon gemaakt?
maandag 21 september 2020 - 05:59
Lisa1812

Lisa1812

Due to stagnant fish fighting or pond water that you do not change water, the water becomes cloudy and turns brown tetris
maandag 21 september 2020 - 11:42
robertmarkvoort

Robertmarkvoort

@plantadvies - filter is schoon (elke week) en voorziet de vijver (2500 liter) genoeg van zuurstof middels een 'bel' fontein.
maandag 21 september 2020 - 13:14
satomi

Satomi

@Lisa 1812, May I ask why you're adding 'tetris' behind your advice? It seems a little weird to me as tetris is a computer game.
donderdag 24 september 2020 - 16:35

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon