menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gratis vissen

LisaGold

Tekst aangepast

LisaGold

Hallo,

Afgelopen twee jaar zijn er teveel kleine visjes geboren in de vijver en nu zijn er teveel. Iemand interesse in gratis gezonde goudvissen (komeetstaarten) voor hun vijver? Regio Tervuren.

Groetjes,

Lisa
zondag 16 augustus 2020 - 11:35
leerling

Leerling

@Lisa
Zeker niet om gemeen te zijn, maar misschien eerder een reiger uitnodigen?

Goudvissen zijn karpers en die zijn niet zo geschikt voor kleine vijvers.
Zoals je zelf al gemerkt hebt, kunnen ze zich heel snel vermenigvuldigen. Daarnaast kunnen ze behoorlijk wat afval produceren en eten de grotere goudvissen je jonge zuurstofplanten op.
Ze verstoren dus vooral het biologisch evenwicht van je vijver.

Tenzij je een grote vijver hebt, waar ook natuurlijke vijanden van je goudvissen de populatie in toom helpen houden, vrees ik dat je de verkeerde vissoort hebt gekozen voor jullie vijver .
Ik wil maar vermijden dat je jullie probleem verder doorgeeft.

Met een zoekterm als 'welke vissen voor een kleine vijver?' in je favoriete zoekmachine kom je al een heel eind verder met betere keuzes.

Laat je vooral niet misleiden door websites die beweren dat een vijver niet kan zonder vissen, omdat hij dan een broedplaats zou worden voor muggen.
Een paar planten die zo'n 20cm boven het wateropervlak uitsteken volstaan hier om libellen aan te trekken en hun larven weten wel weg met muggelarven.
Ik heb 4 minivijvertjes. Ik heb er nog nooit muggenlarven in gezien.

Als reigers niet willen komen, zoek dan eens op 'vis humaan doden'.
maandag 17 augustus 2020 - 00:21
LisaGold

Tekst aangepast

LisaGold

Dank voor je reactie. We hebben de vijver al meer dan 15 jaar maar plots de laatste 1-2 jaar waren er teveel vissen bijgekomen. Ik ga ze zeker niet doden, dus als iemand gratis vissen voor zijn/haar vijver wil, mag hij/zij ze hebben. Anders blijven ze bij ons
maandag 17 augustus 2020 - 12:07

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon