menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 2

Nieuw soort alg

Ga naar meest recente reactie

waterfun

Waterfun

Weet iemand wat voor soort alg dit is ? het is voor ons nieuw . De alg zet zich vast op de bodem en komt daarna los zoals een vel en drijft dan aan de oppervlakte . Daar kan je de alg niet opscheppen want spat direct uit elkaar in losse delen . zeer vervelend . we krijgen ze alleen weg met te stofzuigen maar is er na een paar dagen weeral terug . UV filter werkt prima en geen groen water, water glashelder. Kan iemand ons een remedie geven tegen die vervelende alg ! alvast bedankt..

Vijvers & Vissen

maandag 9 september 2019 - 15:44
c j de k
maandag 9 september 2019 - 22:01
waterfun

Waterfun

de alg in onze vijver is heldergroen en heeft geen blauwe schijn dus ik denk niet dat het de blauwalg is ...
dinsdag 10 september 2019 - 10:29
Patrikc

Tekst aangepast

Patrikc

Die fluogroene soep is volgens mij wel degelijk blauwalg, ondanks het niet-echt-blauwe aspect.

In België hebben we volgens mij eerder de gewoonte van 'blauwwier' te zeggen, terwijl het eigenlijk noch algen noch wieren zijn maar bacteriën.
dinsdag 10 september 2019 - 12:16
waterfun

Waterfun

Oei . Wat doen we hier dan best om dat te bestrijden ?
dinsdag 10 september 2019 - 17:02
Patrikc

Tekst aangepast

Patrikc

Bestrijden is onmogelijk, je kan het alleen proberen te voorkomen:

Zorgen dat het water niet te voedselrijk is, dus minder vissen en meer planten, minder watervogels eventueel...

Wat schaduw helpt ook een beetje.
dinsdag 10 september 2019 - 19:21
waterfun

Waterfun

Wij hebben maar 4 goudwindes in de zwemvijver zitten dus daar kan het al niet aan liggen. Bestaan er producten ?
woensdag 11 september 2019 - 09:21
sugar

Sugar

Blauwalg krijg je normaliter wanneer er een onevenwicht bestaat tussen fosfaten en nitraten, je hebt teveel fosfaat in je vijver, misschien een gevolg van teveel voeding geven?
maandag 16 september 2019 - 21:27

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon