menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Op zoek naar een moerasplant

Ga naar meest recente reactie

Dany

Tekst aangepast

Dany

Hallo,
Ik ben op zoek naar een geschikte moerasplant om in een zinken bad te zetten, het is de bedoeling dat de kuip winter en zomer buiten blijft hij moet dus goed winterhard zijn. Er zijn geen gaten in de kuip en het is ook niet de bedoeling om er gaten in te maken dus zal de plant goed nat staan in de winter.
De afmetingen langste zijde 60 cm de kortste 45 cm en de diepte 24 cm
Ik zou een laag vijvergrond leggen in de kuip en daar dan een moerasplant in zetten. Ik heb al gegoogeld op moerasplanten maar weet niet goed wat de meest geschikte plant zou kunnen zijn.
Graag roep ik jullie hulp in om mij enkele namen van geschikte planten te geven of een ander voorstel?

Vijvers & Vissen

zondag 25 augustus 2019 - 16:38
Patrikc

Patrikc

Ik heb al jaren een kuip met Iris laevigata en een andere met Iris pseudacorus.
zondag 25 augustus 2019 - 16:49
Polplastron

Polplastron

Kaapse waterlelie (Aponogeton dystachios) doet het hier al jaren goed in zo'n kuip...
zondag 25 augustus 2019 - 22:42
sugar

Sugar

Volgens mij kan je zowat iedere moerasplant kwijt in die bak. Dus gewoon kiezen wat je zelf mooi vindt.
Ik zou wel geen vijveraarde gebruiken, gewoon tuinaarde kan volgens mij voor deze toepassing ook perfect (gesteld dat je er geen vis gaat inzetten)
zondag 25 augustus 2019 - 23:23
minouke

Minouke

Ik heb er een mini waterlelie in.
maandag 26 augustus 2019 - 08:59
Dany

Dany

Bedankt voor de tips, ik heb hier 2 soorten irissen staan waarvan 1 heel goed gelijkt op Iris laevigata ik zal ze eens uittesten.
dinsdag 27 augustus 2019 - 11:32
Dany

Dany

De kuip is gevuld, het zijn misschien niet echt typische moerasplanten maar ik hoop dat ze toch goed tegen nattigheid gaan kunnen.
In de grote kuip staan 2 irissoorten een Sarracenia en Ophiopogon planiscapus 'Niger' die ik hier al staan had. Carex morrowii 'Vanilla ice' en Acorus gramineus 'Ogon' heb ik aangekocht.
In de kleine kuip staat het zelfde behalve Carex morrowii 'Vanilla ice' en Sarracenia maar een Carex oshimensis 'Everest'





dinsdag 3 september 2019 - 10:27
Petrus 53
dinsdag 3 september 2019 - 12:31

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon