menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Opvang regenwater voor de vijver

Ga naar meest recente reactie

Tweeling68

Tekst aangepast

Tweeling68

Hallo,
Ik heb naast mijn vijver een opvangvat geplaatst om het regenwater op te vangen van mijn carport. Het vat staat op gelijke hoogte als mijn vijver zodat ik geen pomp nodig heb om het water op te vangen. Ik dien nog wel de koppelingen waterdicht te maken. In een ander forum hebben ze mij wat schrik aangejaagd door zeggen dat het water in het vat niet goed is voor mijn vijver. Het zou in de vijver verscheidene ziekten kunnen veroorzaken. Graag tips om dit te voorkomen en eventuele tips voor verbetering.
maandag 19 augustus 2019 - 19:24
Tweeling68

Tweeling68

Hierbij hoe het er uit ziet.

Vijvers & Vissen

maandag 19 augustus 2019 - 19:26
Patrikc

Patrikc

Welke dakbedekking heeft de carport, en hoe lang ligt die er al op ?
maandag 19 augustus 2019 - 20:23
Petrus 53

Petrus 53

Water uit de regenton zit geen zuurstof in dus zou het afraden om dat te doen.
maandag 19 augustus 2019 - 21:03
Roeli

Roeli

Waarom laat je het niet regelrecht in de vijver lopen ?
maandag 19 augustus 2019 - 21:32
Tweeling68

Tweeling68

- De dakbedekking bestaat uit metalen platen die voorzien zijn van een coating, ze liggen er ongeveer 6 jaar op.
- In de vijver is er een pomp die het water doorsluist naar een filter en zodoende terug in de vijver wordt terug gevloeid. Geeft dat niet gdnoeg zuurstof, verder heb ik ook zuurstofbollen in het water liggen.
- De bedoeling is om het vat in de lente te vullen om dan het opgeslagen water in de zomer te kunnen recuperen tijdens de droge periodes.
maandag 19 augustus 2019 - 22:10
Petrus 53

Petrus 53

Ja dat geeft al genoeg zuurstof want dat heb ik hier ook en verder misschien wat Roeli zegt meteen in de vijver laten lopen het regenwater.
En ik zou de vijver gewoon anders op tijd met leiding water vullen.
dinsdag 20 augustus 2019 - 08:14

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon