menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vissen voeren?

Ga naar meest recente reactie

patrick17

Patrick17

Ik lees overal dat je (goud)vissen ed niet mag voeren onder de 10 graden.Maar dan lees ik dan het 's nachts 10 graden moet zijn.Wat klopt er nu?Want zoals het weer nu is, 14 a 15 graden overdag en nachts tussen de 1 en 5 graden, dan komen de vissen overdag ook al boven zwemmen.het lijkt dan of ze eten aan het zoeken zijn.Dus maw. mag je nu de vissen al voeren of moet je ook naar de nachttemperatuur kijken?Bedankt voor de tips!
zaterdag 23 februari 2019 - 15:25
Roeli

Roeli

Mijn buurman voert ze de hele week al een beetje.
zaterdag 23 februari 2019 - 18:59
Polplastron

Polplastron

Stilletjes aan zullen ze terug willen eten; voer nooit meer dan ze in korte tijd op eten en het zit wel goed! Proberen maar dus!
donderdag 28 februari 2019 - 15:40
dannygerrits

Dannygerrits

ik heb een paar sturen zitten en die moeten eten krijgen in de winter
en daar genieten de anderen ook van en dat vinden ze zeker zo goed wat het eten voor de stuur is heel rijk en vettig
donderdag 8 augustus 2019 - 22:43
Polplastron

Polplastron

Vissen zijn koudbloedig en hun lichaamstemperatuur wordt dus grotendeels bepaald door de temperatuur van het water. Bij te lage temperaturen zal de vis bijna niet bewegen en niet meer eten. Je vissen voeren bij te koude temperaturen is dus niet alleen zinloos, maar vervuilt ook het water. Over de precieze temperatuur durf ik mij echter niet meteen uitspreken, vroeger sprak men van 7°C, maar misschien is 10°C ook juist?
vrijdag 9 augustus 2019 - 12:54
dannygerrits

Dannygerrits

een stuur is niet gebouwd als een karper zij hebben een beender skelet zoals een haai en ziçjn de hele winter actief en zij eten ook alles ook de afval van bladeren het zijn echte aas eters
maandag 12 augustus 2019 - 17:51
Petrus 53

Petrus 53

De vissen mag je gewoon voeren maar niet teveel en net wat Polplastron zegt nooit meer dan ze in korte tijd op kunnen .
Want anders is dat alleen slecht en vervuild het water.
En hier ook geleerd onder de tien graden de vissen niet voeren alleen de steur.
maandag 12 augustus 2019 - 18:29

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon