menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vissen voederen

Ga naar meest recente reactie

promileke

Promileke

hallo

eind juli ben ik een week weg kan dit kwaad dat de vissen dan geen eten krijgen er staan volgens mij genoeg planten in waar ze eventueel ook van kunnen eten of is dit niet voedzaam genoeg
donderdag 3 juli 2014 - 08:46
Arico

Arico

Als je een gematureerde vijver hebt met biologisch evenwicht moeten de vissen makkelijk een week voor zichzelf kunnen zorgen. Zeker nu er volop insecten en anderen ongewervelden zich voortplanten in je vijver. Het is echter raadzaam om net voor je vertrek nog even te voederen.

Andere optie is het installeren van een automatische voedermachine of je vraagt een kennis om je vissen te voeren.
donderdag 3 juli 2014 - 11:06
RdB

RdB

Beter geen voer dan teveel voer, dus ik zou me geen zorgen maken en dit niet overlaten aan kennissen.

Ruud
donderdag 3 juli 2014 - 12:52
mitterer1

Mitterer1

Wij hebben ondervonden dat je de vissen eigenlijk helemaal niet hoeft te voederen.
Bij vroegere vijver gaven we alleen een beetje voer bij hittegolven.
Nu bij de grotere vijver met veel zuurstofplanten en +/- 20 goudwindes hebben we deze zomer nog geen eten gegeven. Het water is goed helder, de vissen zien er goed uit zodus ik veronderstel dat ze voldoende voedsel in de vijver vinden.
We hopen ook dat ze veel muggenlarven e.d. eten.
De vorige bewoners gaven dagelijks voedsel, het vijverwater was bruine/ondoorzichtige soep ondanks vijverpomp die 24/24/7 draaide en het water door grote grindbak filterde.
zaterdag 2 augustus 2014 - 20:35
Bombycilla

Bombycilla

Ja zo gaat dat wat je erin stopt komt er ook weer uit
zaterdag 2 augustus 2014 - 20:57

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon