menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vijver vervangen door soort waterval over stenen

Ga naar meest recente reactie

Nigella

Tekst aangepast

Nigella

Hoe jammer ik het ook vind, we moeten die vijver dicht doen voor de veiligheid van de kleinkinderen. We hebben een soort moerasbak van 1,5 m², die een beetje hoger ligt dan de vijver en aan een rond terras. Nu willen we het grootste deel van de vijver dicht leggen, maar ter hoogte van die moerasbak het water behouden en eventueel zelfs nog een beetje verhogen en het water laten vallen over rotsstenen, waarlangs we nog een beetje rotstuin kunnen maken.

Heeft iemand een tip?
Of een tip van boeken waarin mooie watervallen staan
of een site waar zo iets te zien is?

thanks
maandag 9 april 2007 - 02:32
semperfi

Semperfi

Misschien weet iedereen dat, maar volledigheidshalve ....
Met een waterval kan men vals spelen : maak de waterval zoals je dat wenst maar zet de stenen vast in siliconen. Niemand ziet het en het water gaat er bovenop en nooit eronder.
Grutjes,
Bob
maandag 9 april 2007 - 04:08
Nigella

Nigella

Misschien weet iedereen dat, maar volledigheidshalve ....
Met een waterval kan men vals spelen : maak de waterval zoals je dat wenst maar zet de stenen vast in siliconen. Niemand ziet het en het water gaat er bovenop en nooit eronder.
Grutjes,
Bob

moet dat speciale silicone zijn????
maandag 9 april 2007 - 05:24
semperfi

Semperfi

Neen, gewone kleurloze Siliconen uit een koker om te persen. Maar dan wel heel veel.
Ik geloof dat ik voor mijn waterval van 3 à 4 meter lang en 1.5 meter hoog toch wel zeven bussen heb gebruikt.

Als er hier en daar toch een beetje van dat doorzichtig gedoe te zien is ... wat kleinere keieien ertegen en foetsie.
Bob
dinsdag 10 april 2007 - 02:53
semperfi

Semperfi

Oeps vergeten ... wel vijverfolie eronder hé
Bob
dinsdag 10 april 2007 - 02:55
Esem

Esem

Mag ik nog wat bij voegen??
Zorgen dat alles kurk droog is voor je gaat werken met de silicone, ander kleeft deze niet goed op de aan te bregnen oppervlakte.
Esem
donderdag 19 april 2007 - 23:41

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon