menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Voorgevormde vijver

promileke

Promileke

hallo

ik heb een voorgevormde vijver gekocht ik moet die nog uitgraven als ik de spleten terug wil opvullen als de vijver geplaatst is.
is dit nodig om wit zand te gebruiken.
is de aarde die ik heb uitgegraven ook niet goed genoeg zal volgens mij toch ook vast komen te zitten als je die aarde goed genoeg aandrukt
donderdag 14 maart 2013 - 21:01
jdcoster

Jdcoster

Die aarde is natuurlijk goed genoeg. Bij het plaatsen vooral zorgen dat de rand PERFECT waterpas ligt. Vul de vijver reeds gedeeltelijk met water opdat hij straks niet zou beginnen drijven en ook weer niet vol want zonder steun rondom zal hij vervormen of scheuren. Dan duw je stilaan aarde overal los in die gleuf in spoel die in met water van de tuinslang. Dan weer wat water in de vijver en dan weer meer slijk in de gleuf ... En zo verder tot de vijver helemaal vol staat.
Dan pas de rand helemaal vol harken, toestampen en de rand mooi afwerken met moerasplanten in het nat- passende oeverplanten in het droge gedeelte. Ik zie veel lelijke randen namelijk. Ook op dit forum helaas.
Het kan zijn dat je dit werk in twee keer moet doen om het slijk wat te laten opdrogen tussenin.
Volgende week komt er al beter weer. Veel succes
donderdag 14 maart 2013 - 23:30

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon