menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Oude bloembak tot vijver ombouwen

Ga naar meest recente reactie

tantelies

Tantelies

Ik heb hier een oude bloembak van 50 cm op 50 cm en 26 cm diep. Kan ik daar een vijvertje vanmaken een een schilpad insteken? Ik zou er ook wat wate^planten in zetten. wat en hoe ?
donderdag 12 juli 2012 - 16:06
BOSVROUW

BOSVROUW

Niet geschikt voor een waterschildapad. die wordt snel groot. Als ze klein zijn hebben ze warm water en een wa^mte lamp nodig.In de winter moet een volwassen schildpad zeker een meter diep kunnen om te overwinteren. Voor waterplanten heel geschikt. Veel kans dat je een kikker op bezoek krijgt!
donderdag 12 juli 2012 - 19:50
tantelies

Tantelies

Mijn bloembak staat op mijn teras ik woon midden in de stad dus kikkers zullen er niet vanzelf inkomen maar ben erover aan het nadenken om er een salamender in te steken. wat denk je daarvan?
donderdag 19 juli 2012 - 12:50
Bombycilla

Bombycilla

salamanders steek je niet in een vijver die moeten vanzelf komen.
hoe wou je dat doen ,ergens een salamander uit de natuur halen?
donderdag 19 juli 2012 - 13:08
tantelies

Tantelies

nee kijken waar ik er een kan krijgen.
donderdag 19 juli 2012 - 13:13
BOSVROUW

BOSVROUW

Wel Tante Lies, je kan een gekweekte salamander er in zetten, maar het beestje gaat toch zowiezo dood. Anderen kan je krijgen, maar die sterven ook. Trouwens, ze leven na de paartijd op land, dan heb je er ook niets aan. Het water is ondiep, en daar kan geen enkel dier in de winter overleven. Als je er mooie waterplantjes inzet, krijg je waarschijnlijk in de zomer toch vanzelf waterdieren op bezoek, al is het een libelle of waterjuffer. Best is, niet knoeien met diertjes, maar genieten van een klein planten-water-partijtje met eventueel een klein fonteintje. heel rustgevend en mooi om te zien!-
donderdag 19 juli 2012 - 21:27
Bombycilla

Bombycilla

en let op als je een salamander krijgt,als deze al aan land zit mag je ze niet meer in het water gooien.
Eenmaal weer aan land na de paaitijd in het water, kunnen salamanders niet meer zwemmen en zullen ze verdrinken als ze in een vijver gegooit worden
dinsdag 24 juli 2012 - 09:44
vulk

Vulk

Een schildpad zou de waterplanten ook gewoon verorberen.
In zo'n vijver zou ik wat planten en enkele goudvissen zetten. Eventueel de vissen binnen halen in de winter.
maandag 30 juli 2012 - 21:40
tantelies

Tantelies

Plan voor schilpad te houden afgevoert. inderdaat dat is een goed idee van die goudvissen. het is een vierkanten stenen bloembak. Moet ik daar een filter of pomp inzetten en wat kost dat?
maandag 20 augustus 2012 - 09:19

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon