menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vis wordt zwart.

Ga naar meest recente reactie

Boerke

Boerke

Heeft dit al iemand bij hem gezien? Een rode goudvis die zwart wordt. In de winkel zei men mij dat het iets met de pigmenten is.
Ik dacht eerst aan een ziekte of zo.
De onderste is een blauwwinde natuurlijk.

Vijvers & Vissen

donderdag 10 mei 2012 - 20:31
Boerke

Boerke

Nog een foto van de andere kant. Moet wel zeggen dat de vis nog vinnig is.

Vijvers & Vissen

donderdag 10 mei 2012 - 20:32
Pieter

Pieter

Ben je zeker dat het geen zwarte is die rood wordt? Zo goed als elke goudvis wordt zwart geboren en wordt pas na enkele jaren rood (of wit of oranje ...)
donderdag 10 mei 2012 - 20:41
Boerke

Boerke

Zeker van. We hebben ze twee jaar geleden gekocht. En iedere dag wordt hij zwarter. Heb nog één gezien. De staartvin heeft al een zwarte rand.
donderdag 10 mei 2012 - 21:26
Boerke

Boerke

Ben net terug van een wandeling te Deinze. Iemand zei me dat het een amoniakvergiftiging is. Sommige sterven en anderen niet. Wat er tegen te doen was wist hij niet.
Nu stel ik mij wel vragen hoe dat erin gekomen is? Ben al mijn laatste handelingen aan het nagaan.

Ik heb met mijn schepnet wel veel vuiligheid op de bodem weggehaald(vies geurtje was dat). Maar dat doe ik elk jaar.
Ik heb wel eten gegeven waarbij de versheidsdatum overschreden was. Oei,meer dan zes maand zelfs. Eens in de winkel vragen.

Dus afwachten.
zaterdag 12 mei 2012 - 12:16
Boerke

Boerke

De bovenste vis is deze morgen gestorven. Nu in het oog houden dat er nog volgen. Er is wel al eentje dat aan zijn staartvin een zwarte schijn heeft. Zo was het bij deze ook begonnen.
maandag 14 mei 2012 - 13:09
keen

Keen

Zou liever hebben dat ze iets zwarter worden, bij mij komt er elk jaar 1 goudvis(sarrara) volledig wit, is geen ziekte zeggen ze, maar de dieren leven dan nog een jaar lang.
woensdag 27 juni 2012 - 14:43

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon