menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zoveelste topic over.... Reigers

Ga naar meest recente reactie

ErikM

ErikM

Hoi allemaal,

Na een weekje hard werken is de (ver)nieuw(d)e vijver gereed. (Foto's volgen)
Het enige "probleem" is nog een adequate oplossing voor de reigers hier in de buurt ( zijn er best veel) te vinden.

Allerlei mogelijkheden zijn de revue gepasseerd, van netten over de vijver, via schrikdraad tot en met het bouwen van een overkapping boven de vijver.

Een mogelijke oplossing die gemakkelijk te installeren is en ook nog es elegant, de
Pond Guard Shuffle van Velda

Maar omdat aan dit apparaat best wel een prijzig prijskaartje hangt ( € 170,00 ) wil ik me er eerst van vergewissen dat het ook echt werkt.

vandaar mijn vraag, zijn hier forumleden die deze guard kennen en er ervaring mee hebben ?

Alvast bedankt voor eventuele reacties, groet, Erik, Vlissingen (Nederland)
zaterdag 18 juni 2011 - 07:30
Mandy

Mandy

Ik ken het niet persoonlijk maar ik heb wel gehoord dat het een behoorlijk geluid geeft.... dus als je buren hebt dichtbij zullen zij er niet zo blij mee zijn en ook als je begroeiing dichtbij de vijver hebt of wat riet of zo, daar reageert hij dan ook op......... dus het hangt van je omgevingsfactoren af of het werkt..... ben ik bang....

Verder schijnt het wel af te schrikken...... ook voor katten ed
zaterdag 18 juni 2011 - 09:07
Friend4plants

Friend4plants

Visdraad over je vijver spannen valt niet hard op en houd de vogels van je vijver weg.
En dit prijskaartje valt behoorlijk mee
zaterdag 18 juni 2011 - 18:18
jdcoster

Jdcoster

Geen vissen in de vijver plaatsen is ook een oplossing.
maandag 20 juni 2011 - 16:05
ErikM

ErikM

We hadden een waakhond, maar die is op 10 juni jongstleden gaan "hemelen"

Op de foto is het eindresultaat van een week hard werken te zien.
(De reiger is een neppe hoor.... )

Vijvers & Vissen

maandag 20 juni 2011 - 18:32
jdcoster

Jdcoster

Ik zou eerst nog afwachten of er reigers het lef zullen hebben om achter die muur te landen. Ze hebben een beetje ruimte nodig om weer op te vliegen namelijk.
Een Japanse fontein, zulk een met een stuk bamboestengel die langzaam vol loopt en dan kantelt en plots het water uit stort, wil ook wel helpen.

Ik heb het zo opgelost:
http://forum.tuinadvies.be/forum_topic.php?hid=6&sid=13&tid=24501&hl=reigers_verjagen
maandag 20 juni 2011 - 21:01
ErikM

ErikM

Grappig dat je adviseert om een "bamboe" fontein te plaatsen. Die staat er namelijk al. Niet echt een fontein, en niet zo heel groot, maar wel van bamboe. Water komt in een holle pijp, loopt over in een soort rad, pijp klapt naar benee ( geeft een geluid ) en door het rad "roeit" een bamboe mannetje in een bootje.

Helaas zijn de reigers hier ( midden in een woonwijk) hondsbrutaal. Ze landen op de muur en mijn vrouw zegt dat ze er ooit al eentje weg heeft gejaagd die echt aan de rand van de vijver stond. De ( voorgevormde ) vijver lag toen overigens nog veel dichter bij de muur dan nu het geval is.

wat jou oplossing betreft, toevallig heb ik vorige week dat topic gelezen. Is een heel mooi "kunstwerk" waarvan ik begrepen heb dat ze mondjesmaat handgemaakt zijn en daardoor een uniek exemplaar. (Echt mooi)

Foto: vijver bij avond......

Vijvers & Vissen

maandag 20 juni 2011 - 22:45
Mandy

Mandy

Ik heb ook zo'n nepreiger staan maar daar trappen de reigers echt niet in.... Ook heb ik een anti-reigerbal, zo'n heksenbal in het midden van de vijver liggen maar dat schrikt ze ook niet af......
dinsdag 21 juni 2011 - 11:50
Martijn93

Martijn93

Ik heb weleens gehoord dat het wel zou helpen als je het hoofd van de reiger naar boven laat kijken, maar ik heb geen idee of dit ook echt werkt.
dinsdag 21 juni 2011 - 18:01
Friend4plants

Friend4plants

Volgens mij werkt een nep reiger juist ave-rechts.
De vissen wennen aan het uiterlijk van de reiger.
dinsdag 21 juni 2011 - 19:21
Martijn93

Martijn93

Er komt nog iets in mij op, bij een vriend van me thuis hadden ze ook een vijver, daar hadden ze spiegels tegen de muur hangen, daar zou de vijver van schrikken ofzo omdat hij dacht dat er dan nog een reiger was.
Ze hebben (bijna) nooit last van reigers gehad maar ik weet niet of ze visdraad boven de tuin hadden.
dinsdag 21 juni 2011 - 20:41
ErikM

ErikM

Dat vindt ik knap, een VIJVER die schrikt omdat hij in de spiegel een reiger ziet..... haha, je bedoelt natuurlijk reiger in plaats van vijver....

Nee, effe serieus, ik zou het kunnen proberen maar dan moet ik wel een flinke spiegel hebben

Voorlopig blijf ik me toch nog even focussen op het apparaat van Velda
dinsdag 21 juni 2011 - 22:46
lo

Lo

Volgens mij komen daar geen reigers. Die beesten zijn nogal wantrouwig en zo tussen die muren landen zit er wel niet in. 170 euro is wel veel voor een reiger die nooit komt.
zondag 26 juni 2011 - 20:46
ErikM

ErikM

Ik ben het niet helemaal met je eens Lo.
In het verleden hebben er al verschillende keren reigers op de muur gestaan en volgens mijn vrouw heeft ze er minstens één keer er eentje aan de rand van de vijver ( die toen nog dichter bij de muur lag) gezien. Of het beest ook daadwerkelijk vissen heeft gevangen weten we niet want onze hond ( die helaas een paar weken geleden is overleden) was er nog al fel op en joeg ze weg. Onze andere hond is zo'n sul dat die de reigers bij wijze van spreken nog zou helpen met het vangen.....
zondag 26 juni 2011 - 21:50
lo

Lo

Mogelijk natuurlijk. Bij mij komt soms ook een reiger en dan bekijk ik hem vanuit de veranda. Ik mag dan niet bewegen of hij is weg. En 't is nochtans een meter of 10. Maar het kan natuurlijk perfect dat een reiger met honger meer durft.
maandag 27 juni 2011 - 20:23

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon