menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Onderhoud aan wateroppervlak

Ga naar meest recente reactie

Angus

Angus

Hoi allemaal

Ik ben momenteel een tuinontwerp aan het tekenen en vanwege de grootte van de tuin zou ik er graag een wateroppervlak in verwerken.

De bedoeling is dat er op een oppervlakte van ongeveer 80 vierkante meter een donkerkleurig gesteente komt te liggen (leisteen-achtig) en er daarop enkele centimers water komt te staan. Er moeten geen vissen of planten in, enkel genoeg water om een spiegelend effect te hebben.

Ik veronderstel dat gewoon stilstaand water geen optie is en dat er een filter in zal moeten komen?
Hoe vaak moet zo'n filter dan gekuist of leeggemaakt worden?
De eigenaars van de tuin willen namelijk zéér weinig onderhoud aan hun tuin, vandaar de vraag.

alvast bedankt voor de hulp
Günther [student tuinaanleg]
donderdag 14 april 2011 - 21:37
Angus

Angus

niemand?
zaterdag 16 april 2011 - 12:11
Juelz

Juelz

als er geen leven in komt heb je er ook geen filter in nodig, wel zal het zo zijn dat door verloop van tijd het water ververst zal moeten worden.
maar een filter is dan niet echt dringend nodig, en omdat er geen leven etc inzit is een circulatie ook niet een must.
zaterdag 16 april 2011 - 14:06
Angus

Angus

aha!
fantastisch nieuws
Ik moet dus een afvoer voorzien, en een kraan in de buurt om dat ding weer gevuld te krijgen.

Over welke termijn spreken we dan ongeveer, eer zoiets ververst moet worden? (dagen, weken, maanden?)

alvast bedankt
zaterdag 16 april 2011 - 18:14
Juelz

Juelz

Indien er geen bomen in de buurt staan of grote heesters die veel blad erin laten vallen, dan is het alleen maar bijvullen.
Anders zullen ze regelmatig het blad eruit moeten scheppen en dan wordt het wss 1x per jaar compleet schoonmaken dus al het water eruit stenen spoelen leegspuiten en weer aanvullen om het optimaal te houden.
Maar een beetje blad kan wel dan is het net waneer het water vies wordt om er plezier van te hebben dan wss 2/3 jaar.
zaterdag 16 april 2011 - 20:18
Angus

Angus

Er staan siergrassen langs en bamboe staat ook vlakbij, dus al te veel blad zal er niet in terecht komen.

Hartelijk bedankt voor de duidelijke uitleg!

mvg
Günther
zondag 17 april 2011 - 17:24

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon