menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Trog

mieke46

Mieke46

Hallo,

Heeft of weet iemand een adres waar ik kan gaan kijken voor een grote trog,
(ca. 3 meter lang) met die afgeronde/ongelijke kanten.
Of weet iemand hoe je die zelf kunt maken, hij zou wel waterdicht moeten zijn.
Wij willen hier nl. een vijver van maken.

bvd
Mieke
maandag 5 april 2010 - 15:53
Tjeuke01

Tjeuke01

Hallo Mieke,

Ik kan je wel helpen denk ik, ik heb zelf verschillende troggen en trogjes gemaakt in allerlei vormen en maten.
Dan waren ze wel bedoeld als plantenbak voor alpine planten, maar het principe is hetzelfde.
Drie meter lang is wel erg extreem en een hele klus om te maken.
Vraag, hoe breed en hoe diep?
Je kunt me ook bellen, 0475-593515.
Ik denk dat ik dan sneller en gemakkelijker advies kan geven.
Ik woon in Nunhem dat tussen Venlo en roermond ligt, je mag ook naar mijn eigen gemaakte troggen komen kijken als je dat wil.

Groeten,

Tjeu

maandag 5 april 2010 - 20:54
lanne

Lanne

Tjeu,
Het zou toch wel goed zijn , als je hier kon beschrijven hoe je die troggen maakt - of kan je ons verwijzen naar een site of link waar ze dit uitleggen - eventueel met foto's. Ik zie ook heel graag een mooi begroeide trog en bij voorkeur met kleine alpine planten .Ik hoop dat je ons ook eens wat foto's van je troggen laat zien - zullen binnenkort wel prachtig zijn als de plantjes in bloei staan !!! Hoe zorg je ervoor dat ze niet kapot vriezen in de winter ?
Mieke,
Een trog van 3 meter lang ! ik denk dat je daar al een zeer zware bekisting met betonijzer voor nodig hebt en dat je dan eigenlijk een betonnen vijver aan het maken bent - Om die waterdicht en vries vast te maken ,zal je vermoedelijk ook speciale waterdichte producten moeten gebruiken Heb je zo ergens een vijver trog gezien ?Ik raad je aan, om de vijver trog zeker diep genoeg te maken zodat het water niet te snel opwarmt ( warm water is ideaal om algen te kweken) en dat je visjes in de winter ,diep genoeg kunnen gaan, zodat ze niet bevriezen
succes en laat je ons nadien eens meegenieten van de foto's van je trog vijver ?
groetjes
Lily-Anne
donderdag 8 april 2010 - 07:53
mieke46

Mieke46

Hallo,

Sorry voor mijn late reactie.
Heb een weekje niet aan de pc gekunnen.

Ik zou ook wel graag een paar foto's willen zien en dan misschien eens langskomen. Wij wonen tussen venlo en nijmegen.

Hoe kom ik op 3 meter?
Wij gaan onze tuin inrichten en daar zijn 2 vijvers in gepland. Recht en strak afgewerkt met natuurstenen tegels. En deze zijn in de tekening zelfs 4*2 en nog eentje van 2*2
Wij waren het hier niet mee eens en zijn gaan zoeken op internet naar afbeeldingen van vijvers. Ik heb ze inmiddels in het "echt' (trog) gezien en ze spreken ons enorm aan met die ongelijke afgeronde randen die dan weer mooi begroeien met mos.

Maar ik had het idee dat in een kleine trog geen vissen zouden kunnen leven.
(Het leek mij wel leuk dat er visjes in kunnen) Vandaar die 3 meter.
Wat we hebben gezien was ca 2 meter lang en 50-60 cm breed en vrij ondiep.

Maar wij hebben hier totaal geen verstand van.

Alvast bedankt voor de reacties
Mieke





dinsdag 13 april 2010 - 12:07

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon