menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ja de bruine is er weer

Ga naar meest recente reactie

Mandy

Mandy

Het water van de vijver is amper ontdooid en de bruine kikker zit al te grommen. Vandaag voor de eerste keer gehoord........... dat gaat goed....... binnenkort kikkerdril........



.
maandag 1 maart 2010 - 20:13
hubert93

Hubert93

wij hebben vandaag op school met de klas bos beheer gehad in het friesel hof in oelegem
we zijn zeker 20 alpen watersalamanders tegen gekomen rond de plas


groeten, brun
maandag 1 maart 2010 - 22:54
Mandy

Mandy

Bruine kikkers komen toch gewoon na de winter van het land in de vijver?????

Als je goed luistert kun je deze toch traceren?

Bij mij zaten ze vorig jaar en dit jaar weer op dezelfde plaats, onder het riet.......
maandag 1 maart 2010 - 23:07
Mandy

Mandy

20 watersalamanders, dat is mooi.....

Zal wel een hele schone plas geweest zijn..........

hoop maar dat niemand die weer gaat verzieken
maandag 1 maart 2010 - 23:08
Mandy

Mandy

Ik heb sinds een week ook een stel eenden in de vijver ( zoeken zeker ook een broedplaats)
maandag 1 maart 2010 - 23:10
Matabish

Matabish

Leuk dat je kikker terug is Mandy en dat je hem hoort!
Ik heb een paar padden in de tuin maar weet nooit of ze er nog zijn...die kwaken niet hé! 'k Geloof dat die een beetje grommen?
Ik zou toch liever eenden in m'n tuin zien dan vissen, maar ja dat is omdat ik hier geen visvijver heb natuurlijk!
dinsdag 2 maart 2010 - 00:40
lanne

Lanne

@Batdah ,
die kikker kan zeker uit de lucht gevallen zijn ! het is niet ondenkbaar dat er ooit een eend wat kikkerdril aan haar poten had hangen en dit zo in je vijver is terecht gekomen , zodat het kikkertje in je eigen vijver is opgegroeid .Als het niet zo was , is het toch wel een mooi verhaal - ik kan het zo voor me zien , je zou er een verhaaltje voor kinderen van kunnen maken .Natuurlijk kunnen ook je buren het beestje over de muur hebben gezet
groetjes
Lily-Anne
dinsdag 2 maart 2010 - 07:55
Detuinenindemen

Detuinenindemen

@Batdah, ik denk dat het klopt wat Lili-Anne schrijft. Zo hebben wij vissen in de viijver die wij er niet in gezet hebben.
dinsdag 2 maart 2010 - 17:56
Matabish

Matabish

Och, die zal daar op den duur wel sterven aan eenzaamheid of ouderdom! [afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 2 maart 2010 - 19:08
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Het schijnt dat kikkers niet van verhuizen houden en terug gaan naar hun oude adres.
dinsdag 2 maart 2010 - 19:58
Mandy

Mandy

Kun je beter een beetje kikkerdril van de bruine kikker bij jou in de vijver doen, dan is tie niet meer zo alleen






.
dinsdag 2 maart 2010 - 23:16
Mandy

Mandy

En eenden in de vijver, nee, dat wil ik niet......
ze verzieken de hele vijver, eten aan de planten en maken een gigantische troep...... nee, een aantal oranje windes in de vijver vind ik mooi genoeg......
dinsdag 2 maart 2010 - 23:17
Mandy

Mandy

Dat is het ook
dinsdag 2 maart 2010 - 23:39

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon