menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vijvervissen - Koi

loucka

Loucka

Hoy
Kan mij iemand helpen of weet iemand wat ik kan doen.Van verleden zond.of maandag zag ik dat er bij mij op de vijver een aantal vissen (Koi) traag,lucht happend en niet komen eten rond zwommen.Ook zag ik op een vis een grijze plek naast de kiew.En ik dacht dat het de schimmel ziekte was.Daarom heb ik men filter en waterval afgezet en er methileen blauw in gedaan.Ook ben ik naar de apotheek geweest om een FMC.oplossing gaan te halen(MTC =Malachietgroen met Formaline).Maar niets hielp.Tot nu zaterdag lagen er 2 van men mooieste koi's dood.Na nader onderzoek zou het gaan over het Herpes virus In de kiew ziet het rood met donker bruine plekken.Naar het schijnt bestaat hier nog niets voor,om de vissen te behandelen
Zijn er mensen onder jullie die dit al hebben meegemaakt.En wat hebben jullie hiervoor gedaan.Is er niets waar ik men vissen kan mee helpen.
Groetjes Loucka
zondag 24 september 2006 - 02:03
Adrienne

Tekst aangepast

Adrienne

Loucka,

Ipv bij " tropische planten,kuipplanten en kamerplanten",
heb ik je vraag hier neergezet.
De kans is groot dat je hier iemand raad kan geven.
Zelf kan ik je niet helpen, jammer hé
zondag 24 september 2006 - 11:54
ines

Ines

Loucka,
Het enige waarmee ik kan helpen is verwittigen dat U: van zodra U een vis met een of andere
afwijking ziet U deze moet in afzondering brengen en dan liefst in een ruime kuip met water uit
de vijver(het grootste deel) die U verder aanvult met leidingwater op temperatuur, de kuip voorzien
van een zuurstofpompje en dan een koikenner de vis laten behandelen.

De vissen zijn deze periode van het jaar niet meer zo actief als in de zomer en zwemmen trager.
Ze eten ook minder en minder tot volledige stopzetting, dat wil niet zeggen dat alle vissen
ziek zijn! Ze gaan in winterslaap op de bodem van de vijver,in het diepste en warmste gedeelte.

Ik zou niet nalaten een koikenner erbij te roepen en hier zeer vlug te handelen.
Groetjes,ines
maandag 9 oktober 2006 - 23:20

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon