menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

VIJVERPLANTEN

lukdegheest1959

Lukdegheest1959


Vijvervrienden, na lang zoeken naar oplossingen heb ik beslist mijn vijver (folie, 5 op 4m, strak model, +/- 80 cm diep, volledig om te vormen tot een plantenvijver. De weinige vissen (enkele winden) mogen blijven, het grootste deel wordt toch door de reiger meegepikt.

Raadgevers vertelden mij dat dit de enige manier is om zuiver water te krijgen.
Ik wil nu een 6-tal grote "metserskuipen", grote , zwarte plastieken kuipen volplanten met waterplanten en deze in de vijver plaatsten. (vijveraarde erin, keitjes bovenaan,...)

Ik zoek adressen waar ik op natuurlijke wijze waterplanten kan gaan uitdoen, want zes kuipen vol is wat duur. Bovendien worden vele waterplanten toch weggegooid nadat ze uitgedund zijn.

Waar kan ik terecht om waterplanten te halen, gratis ?
Ik woon in het Gentse.
Vriendelijk dank en graag tot binnenkort.
Luk DE GHEEST
dinsdag 19 september 2006 - 14:19
berenice

Berenice

hallo luk de geest

bij ons kan je een grooooote mooie roze waterlelie
gratis krijgen , maar je moet die wel zelf uitdoen he , en breng maar enkele
vrienden mee , want wij zelf kunnen daar niet aan helpen
wij wonen

20 km van gent , in /wakken
kom maar eerst eens kijken

grts berenice
dinsdag 19 september 2006 - 21:11
harald

Harald

Luk,
Twee opmerkingen. Als je geen vissen hebt, zou je niet veel problemen moeten hebben met je water. Dat blijft dan vanzelf wel zuiver.
Als je besluit om toch planten te zetten om het water te zuiveren, dan moet je zeker geen hele volle bakken planten in de vijver zetten. Het water wordt immers pas zuiver als je planten groeien. Door het groeien halen ze het voedsel uit de vijver. Je kan er dus beter wat minder in zetten en ze zelf laten groeien.
Harald
donderdag 21 september 2006 - 10:36
derwey

Derwey

Luk,
Twee opmerkingen. Als je geen vissen hebt, zou je niet veel problemen moeten hebben met je water. Dat blijft dan vanzelf wel zuiver.
Als je besluit om toch planten te zetten om het water te zuiveren, dan moet je zeker geen hele volle bakken planten in de vijver zetten. Het water wordt immers pas zuiver als je planten groeien. Door het groeien halen ze het voedsel uit de vijver. Je kan er dus beter wat minder in zetten en ze zelf laten groeien.
Harald
dinsdag 17 juni 2008 - 09:31

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon