menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

UV Lampen

Ga naar meest recente reactie

harald

Harald

Ik lees regelmatig posts van mensen die UV lampen gebruiken of willen gebruiken. Is dat nou echt nodig? Ik gebruik die dingen in mijn vijvers niet en m'n water ziet er prachtig uit.
Er zijn hier mensen die medelijden hebben met vissen die een haakje door hun lip krijgen, maar massamoord op microscopisch leven in het vijverwater is blijkbaar niet zo'n probleem.
Dus ... is zo'n UV lamp nu echt nodig? Volgens mij niet!!
dinsdag 5 september 2006 - 09:01
nientje

Nientje

ik denk ook niet dat het nodig is zo'n lamp te plaatsen
nientje
dinsdag 5 september 2006 - 10:52
Adrienne

Adrienne

Hi, Stond daar hier iets van op !!!
Niet gezien.
Maar ik heb geen vijver en alleen tl lampen in de keuken.
Vissen doen ik ook niet.
Dus ik zen een braafke hé

gtjs adrienne
dinsdag 5 september 2006 - 21:21
Pieter

Pieter

Wij hebben ook ooit nog zo'n filter met UV lampen gehad: niets dan problemen met het water en ziektes. Sinds we met een lavabekken als natuurlijke filter zitten nog geen enkele ziekte gehad, weinig onderhoud en kristalhelder water.

Mvg,

Pieter
zaterdag 14 oktober 2006 - 10:08
Victor44

Victor44

Wij hebben dat ook nooit aangewend,gewoon filterbekken met argex en een laagje lava hierover.Al jaren geen zieke vissen,geen problemen met plantengroei,en klaar water.
Grtjs Victor
zaterdag 14 oktober 2006 - 18:27
suske

Suske

Ik lees regelmatig posts van mensen die UV lampen gebruiken of willen gebruiken. Is dat nou echt nodig? Ik gebruik die dingen in mijn vijvers niet en m'n water ziet er prachtig uit.
Er zijn hier mensen die medelijden hebben met vissen die een haakje door hun lip krijgen, maar massamoord op microscopisch leven in het vijverwater is blijkbaar niet zo'n probleem.
Dus ... is zo'n UV lamp nu echt nodig? Volgens mij niet!!



weet je wat het is met die lampen ,ze worden ingezet als je de vijver groen van het alg hebt.
met andere woorden ze worden gebruikt voor het gevolg.
maar je moet de oorzaak aanpakken,dat kan te veel zon op de vijver zijn of een gebrek aan zuurstofplanten enz enz enzo.
ik heb al jaren een vijver en heb zo'n lamp nog nooit nodig gehad als je één keer een natuurlijk evenwicht in de vijver hebt ,heb je er geen omkijken meer naar .
gr suske
zaterdag 21 oktober 2006 - 21:57
stardekk

Stardekk

Inderdaad laat best de natuur zijn gangetje gaan. UV lampen maken ook de goede bacterien stuk.
vrijdag 10 november 2006 - 19:47
ines

Ines

Wat mij opvalt is dat er altijd vanalles aan het gebeuren is in het water, de ene maand is het
groen de andere maand klaar al naar gelang de weersomstandigheden.
Er zit een cyclus in die altijd terugkomt ieder jaar.

Wij gebruiken geen lampen en vernietigen het biologische leven niet.
Het is gewoon de ingesteldheid van de mens die moet veranderen.
Eens leren aanvaarden dat het niet altijd kraakhelder is want een maand later is het dat wel.
Eens leren met andere ogen kijken naar een voortdurend groeiend leven in de vijver.
Zolang het binnen de perken blijft natuurlijk.
zondag 19 november 2006 - 01:27
Esem

Esem

Leven en laten leven
en grijp zo weinig als mogelijk is in,in de natuur
Als je biologich evenwicht in orde is heb je geen uv lampen nodig.
En heb je dan toch alge problemen ,dan moet je het bij de wortels aanpakken en niet de uv lampen. En dat is niet alleen bij de vijver zo.
Nee het is ook zo met onze gezondheid.
Beter voorkomen dan te genezen.
Gr Esem
woensdag 29 november 2006 - 00:27

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon