menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gele lis

niels010492

Niels010492

Hallo

Heb net voor de zomer begon een gele lis gekocht. Nu is deze al mooi gegroeid en bij het minste dat het waaide viel gij om . Dus deze vastgelegd met stenen, maar nu komt het probleem. Onlangs heeft het heel hard gewaait en hebben alle bladeren een knik gehad. ( zijn niet afgebroken)Dit komt omdat de plant goed vast staat en niet meer naar benenden kan vallen.

Nu is mijn vraag mag ik deze bladeren allemaal afknippen ?(normaal dacht ik toch dat gele lis groen bleef in de winter en dat je daar nix moest aan doen, maar aangezien het niet zo een mooi zicht ...) Of moet ik iets anders doen ?

grtjes Niels.
zaterdag 15 november 2008 - 11:58
semperfi

Tekst aangepast

Semperfi

Ik heb al jaaaaren gele lis en knip die elke herfst af tot juist boven het wateroppervlak.
Het jaar erop zijn er meer en meer en meer .... ik moest er zelfs een aantal uithalen want het was niet meer te doen; mijn vlonder werd overwoekerd.
Veel succes !
zaterdag 15 november 2008 - 17:21
niels010492

Niels010492

ah dank u wl ga ze dan ook afknippen want tis niet zo een mooi zicht . Normaal dacht ik dat het geen kwaad zo kunnen want dan komen er nieuwe bladeren op en toont de plant mooier .
Maar aangezien ze groen bleef, wou ik het toch voor de zekerheid vragen

bedank!
zondag 16 november 2008 - 13:42

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon