menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Waterplanten zilverkarper gezocht

vera2

Vera2

hallo,

heeft er iemand deze waterplanten te veel?
waternavel, waterviolier, waterranonkel, fonteinkruid, gele plomp.
ik zoek ook enkele zilverkarpertjes.

groetjes
zondag 22 juni 2008 - 09:07
vera2

Vera2

PS. ben er nog enkele vergeten;
gele lis( enkele wortels is al genoeg), kikkerbeet, riet met zachte wortels(folievijver hé) of plantjes die het water zuiveren. ik heb sinds verleden jaar deze vijver zonder filter en die zit vol met zuurstofplanten maar heb over 't hoofd gezien dat die dan ook bepaalde vijverplanten nodig heeft om de mineralen eruit te halen en dus zit die vijver vol zuurstof maar geen zweefalgen-vernietigende planten. mijn plaske is groen en de viskes zien mij bijna niet meer. liefst gratis natuurlijk of voor een héél kleine vergoeding wil ik jullie waterplantjes wel komen halen als 't niet aan onze kust is want is beetje te ver van mijn woonplaats.
zondag 22 juni 2008 - 14:27
Esem

Esem

vera,
vederkruid heb ik hier wel wat te veel,
Maar van Koersel naar Lier is nogal een hele afstand hé.
Eddy,
dinsdag 1 juli 2008 - 22:10
vera2

Vera2

eddy,
hartelijk bedankt maar zoals je zegt is de afstand wat ver.
ik heb ondertussen ontdekt dat de vijver ook te veel zon krijgt; de bodem zit vol draadalg waardoor de onderwaterzuurstofplanten niet vlot genoeg groeien en verslijmen met zweefalgen als gevolg. ik kan die algen niet manueel verwijderen omdat ik ze niet zie en de resterende zuurstofplanten die ertussen zitten niet wil beschadigen. misschien doe ik hierover een nieuwe topic open.
groetjes, vera
woensdag 2 juli 2008 - 08:41

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon