menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hoe mijn water filteren

Ga naar meest recente reactie

hypermaxx

Hypermaxx

ik heb een natuurlijke vijver van ongeveer 4meter op 3meter.
Niet zo groot, en er staat nog maar 1 plant in.(ik denk een waterlelie)

Misschien ga ik nog een filter metselen, aangezien ik nog veel stenen over heb van de bouw van ons huis.

Hoe kan ik een eenvoudige filter maken voor deze vijver?

Er zitten een tiental goudwinden in, en 2 groene kikkers.

Hoe werkt zo'n vijver..

u ziet het, vele vragen waarop u misschien wel een antwoord hebt.

Ik ben hier nog een leek in, aangezien ik deze vijver nog maar een jaar heb, en ik totaal niets van vijvers afweet.

Ik zou graag het water van mijn vijver klaar houden, en dat kan misschien via deze weg.


mvg,

hypermaxx
maandag 14 augustus 2006 - 00:03
Victor44

Victor44

Hypermaxx, ik heb 2 vijvers welke met elkaar in verbinding staan. Mijn filter is een gewone natuurlijke filter,heb naast mijn vijver een moerasgedeelte gemaakt met argex stenen,het water wordt langs onder aangevoerd,moet door de argexkorrels naar boven,waarin ook zeer vele moerasplanten aangeplant staan.Van hieruit loopt het naar de eerste vijver.Staat al een 20 jaar zonder probleem.
maandag 14 augustus 2006 - 18:36
ines

Tekst aangepast

Ines

Hier bestaat de filter uit een gemetselde stenen ...(kelder)deels onder en deels boven de grond,
hij is verdeeld in gelijke compartimenten ik geloof 4 delen, ieder deel is opgevuld, 1 lavasteentjes
2borstels 3draineringsbuizen en het 4 de compartiment met zuiveringsmatten.
Bovenaan afgesloten met een bangkirai deksel (geperforeerde).
Hij gaat 1 maal per jaar open om de volledige inhoud en afval te verwijderen.
De binnenkant van de kelder is geplaveid om hem waterdicht te houden en de buitenkant
is volledig bedekt en begroeid tegen de vorst.
De pompinstallatie staat verbonden met een tuinhuis.
Het gezuiverde water komt terug uit een stenen waterval vooraan.
Grtjs,ines.