menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Groene kikker

Ga naar meest recente reactie

Guido

Guido

Heeft er iemand groene kikkers voor in mijn vijver ?
Of weet iemand waar ik die kan vinden ?
Guido.
donderdag 15 juni 2006 - 15:36
Esem

Esem

Guido,
Het zal je niet lukken om volwassen groene kikkers op je vijver te houden,de dieren trekken terug vanwaar ze gekomen zijn.
Dat zullen ze proberen althans.
De meeste van hen geraken natuurlijk niet op hun eindbestemming worden opgegeten door de reiger of andere jagers.
Want je wel met sux6 kan doen is kikkerdril op je vijver leggen.
Ook voor zorgen dat je vissen op je vijver er niet bij kunnen want ook zij eten de eitjes en kikkervisjes op.
Let wel de groene kikker is een beschermd diersoort en ,je mag geen kikkerdril kikkervisjes(dikkopjes) en of kikkers uit de natuur meenemen.
Maar misschien ken je iemand die je de jonge larvjes of eventueel de dikkopjes kan bezorgen.
Dus denk eraan de kikkers zijn beschermd.
Gr esem,
donderdag 15 juni 2006 - 18:57
jdcoster

Jdcoster

Ik keek even waar jij woont en het staat er niet op. Ik weet dus niet of ik jou kan helpen.
donderdag 15 juni 2006 - 22:05
Catgarden

Catgarden

Als er nog vijvers zijn in je buurt zullen de kikkers, padden en salamanders zelf hun weg vinden naar je vijver.
Voor kikkerdril is het dit jaar al een beetje te laat denk ik, want hier hebben de dikkopjes al vier poten en zullen ze binnenkort hun staart verliezen want ze zijn al behoorlijk groot.
vrijdag 16 juni 2006 - 13:07
semperfi

Semperfi

Howdy,
Inderdaad het mag niet maar je zal toch in de illegaliteit moeten duiken om Kikkerdril te bekomen
Lukt best, maar je moet toch wachten tot volgend jaar
Grutjes,
Bob
zaterdag 17 juni 2006 - 19:06
natuurmanjak

Natuurmanjak

[b]Wel Guido hier ook Guido (natuurmanjak) je wil kikkers,wel het is hier het kikker paradijs,mail mij en als je niet te ver woont,kom er eenige halen ik woon wel in leuze wallonie,je ziet maar groetjes natuurmanjak. http://natuurmanjak.skynetblogs.be
vrijdag 23 juni 2006 - 15:40
natuurmanjak

Natuurmanjak

[afbeelding verwijderd niet-https] De meer kikker is een kanibaal,is ongeveer een kleine vuist groot en hij eet zijn soort genoten nog kleindere zonder problemen iiiiii
donderdag 13 juli 2006 - 00:31

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon