menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hoeveel water

Ga naar meest recente reactie

dromerke

Dromerke

De tuinaannemers hebben onze vijver gebruiksklaar gemaakt dwz opgemetst, folie geplaatst, stenen op de bodem gelegd,boordsteen aangebracht en gevuld met water. Maar met hoeveel water weet ik niet (was afwezig). Wie kan mij helpen met de "berekening" breedte 1 meter 20,lengte 2 meter 80 en diepte ongeveer 70 cm. Op het forum las ik al veel positiefs van de oase pompen, zouden jullie deze aanraden voor mijn vijver. Er ligt namelijk precies stof op de bodem.De bedoeling is dat ik er enkele kleine vissen en planten in ga plaatsen.
zondag 26 augustus 2007 - 19:53
danny2

Danny2

hallo dromertje ,

in school te veel gedroomd, simpel 1,2 x2,8 x 0,7= 2,252 wil zeggen 2252 liter water.

danny
zondag 26 augustus 2007 - 21:16
jdcoster

Tekst aangepast

Jdcoster

Eén raad: Kijk naar de natuur , betrek de natuur bij uw tuin, vijver of moestuin . Zonder de medewerking van die natuur zul je ALTIJD mislukken, hoe dan ook.
Al eens een natuurlijke vijver gezien zonder modder op de bodem? Met planten en vissen in uw vijver begint het 'stof' op de bodem nog maar. Het is ook normaal en het is er nodig.
Als je je daar aan ergert wacht jou een slaafse karwei van pompen, filteren, kuisen, water verversen, water bijvullen, zuurtegraad meten ... En tot grote frustratie en ergernis zal het nooit perfect zijn.
Als voorbeeld van een 'vuile' vijver doe ik er een fotootje bij.
Deze vijver bestaat reeds 14 jaar en wordt nooit grondig gekuist. Alleen worden jaarlijks de drijfplanten voor de 2/3 weggenomen en om de twee jaar snoei ik de waterlelie grondig.
De vijver wordt bij iedere regenbui bijgevuld met het regenwater van het dak van het huis.
[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]

zondag 26 augustus 2007 - 22:09
phyton

Phyton

Mooi verteld JD, uitstekend mooi vijvertje complimenten

Phyton
dinsdag 28 augustus 2007 - 21:59
dromerke

Dromerke

Alvast bedankt voor de antwoorden en inderdaad ik laat de natuur zijn gang gaan.....
woensdag 29 augustus 2007 - 12:08
phyton

Phyton

ja kan je water wel overpompen in een aparte bak met planten en die bak laten overlopen in je vijver(bio-filter)


Phyton
woensdag 29 augustus 2007 - 12:09

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon