menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Olijfboom

sannebeuge13

Sannebeuge13

Goedemiddag

Weet iemand hoe het komt dat mijn olijf er zo bijstaat? Ik heb hem
Een 4 tal jaren. Vorig jaar is hij in een grotere ruimere pot gezet in olijfgrond. Hij heeft nog koemest gekregen in april. In de winter heb ik hem een paar keer ingepakt tegen de koude. Voor dit inpakken stond hij heel mooi. Nadien is hij al zijn blad verloren, vorige winter was het ook zo maar dan stond hij tegen de zomer weer vol
In blad. hij is nog gesnoeid en heeft nu maar op een paar takken enkele blaadjes. Onderaan de stam ook wat scheutjes.
Alvast bedankt!
Sanne

Tropische Planten & Kamerplanten

woensdag 7 juni 2023 - 20:00
WiPe

WiPe

Olijven verdragen slecht zware snoei en die verdragen slecht een koud en nat klimaat. Die is dus al zwaar onder stress komen staan door de behandeling die die gekregen heeft voor die bij jou kwam.

Maar hij vormt nieuw blad, hij probeert dus krampachtig te overleven. Met wat geluk staat die aan het eind van de zomer weer volop in bad.
woensdag 7 juni 2023 - 20:40
sannebeuge13

Sannebeuge13

Ik snap je bericht niet helemaal. Wat bedoel je met de begandeling voor die bij mij kwam? Hij is al 4 jaar bij mij. Ik heb hem voor 1/3 /de helft teruggesnoeid. Tegen mij zeiden ze dat een olijf dat graag heeft en ook dat ik hem met warm weer elke dag een gieter water moet geven ??
Ik kan dus nu niets meer doen?
donderdag 8 juni 2023 - 09:33
WiPe

WiPe

Ik veronderstel dat die boom al meer dan vier jaar oud is. Die grote snoeiwonden, dat is echt niet goed voor een olijf. Die komt ook uit de volle grond en is dan in een pot geplant. Dat impliceert ook nog eens wortelschade. Dat soortolijfbomen is heel erg populair, maar ik kan het echt niemand aanraden. Als je een olijf wil, begin dan met een jonge boom.
donderdag 8 juni 2023 - 21:03

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon