menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Potgrond

Colson Bernard

Colson Bernard

Dag allemaal,

Ik heb potgrond nodig die niet hard wordt na meermalen begieten. Dan hoef ik de potgrond niet jaarlijks te verversen van een middelgrote plant, Aspidistra eliator. Zijn kleikorrels die ik zou mengen in de potgrond een oplossing? Of zijn andere middelen beter geschikt? Is boomschors bijvoorbeeld geschikt? Mijn plant zit nu al vijf jaren in zijn pot en zou nu in het vroege voorjaar verpot en gescheurd moeten worden.... dringend advies nodig dus als het kan.

Groetjes,
Bernard Colson
vrijdag 5 maart 2021 - 14:34
deHaan

DeHaan

Een goede potgrond nemen
Dus niet die goedkope uit de aanbieding.
Een aspidistra is trouwens gauw tevreden.
Als je hem gaat scheuren zet dan een deel in de tuin op een schaduwplekje en beschut voor de oostenwind.
Hij kan dan een graad of 15 onder nul overleven.
vrijdag 5 maart 2021 - 17:05
klaas25

Klaas25

Heb altijd potgrond in de aanbieding,van de gamma. Prima spul , is gecertificeerd
zondag 7 maart 2021 - 19:41
Colson Bernard

Colson Bernard

Dag allemaal

Bedankt voor de reacties. Ik zoek een goed merk van aarde om die te mengen met universele potgrond in een verhouding 1:1. Dit voor mijn Aspidistra Elatior. Kan iemand mij helpen? Is BIO label altijd goed?. Of RHP label? Ik weet niet waar het label RHP voor staat.

Er is ondertussen een scheut bijgekomen van mijn Aspidistra. En sommige bladeren vergelen, hetgeen teken is dat ze niet genoeg voedsel meer hebben en dat de plant verpot moet worden. Het blijft dus dringend.

Groetjes,
Bernard
woensdag 17 maart 2021 - 17:05

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon