menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Phaleanopsis XXL

Pieterpost

Tekst aangepast

Pieterpost

Goedenavond,

ik heb al twee jaar twee stuks phaleanopsis met grote bloemen, afgelopen zomer heb ik ze te veel water gegeven in de bloei, mijn bladeren werden lelijk en geel en vielen er af. Ik heb toen alle wortels verwijderd tijdens de bloei en ik had werkelijk 90% afgeknipt met het gevoel dat ze het nooit meer zouden doen. Ik heb ze wederom in nieuwe grond gezet en bewaterd (Deze keer veel minder) en gek genoeg ben ik verbaasd hoe sterk deze planten zijn. Aan de bloemen was niks te zien te hebben zeker nog een maand mooi gestaan. Ik heb twee bloemen bevrucht met de eitjes van de andere plant maar ik denk dat de bloemen al te lang in bloei stonden dus de bevruchting is mislukt. Nu waren mijn planten kaal en heb ik ze donker en koud op zolder gezet en er komen nu onder aan de stam allemaal knopjes uit. Weet iemand of dit wortels zijn of nieuwe takken?? En weet iemand hoe ik weer nieuwe takken kan krijgen?

Gr Dominique
zaterdag 21 november 2020 - 19:38
Pieterpost

Pieterpost

Zoals op de foto te zien de uitlopers

Tropische Planten & Kamerplanten

zaterdag 21 november 2020 - 19:39
Pieterpost

Pieterpost

Tweede plant

Tropische Planten & Kamerplanten

zaterdag 21 november 2020 - 19:40
Marei

Marei

Dit zijn wortels! Je moet deze planten zo licht en warm zetten als mogelijk is en nooit iets van de wortels knippen!
zaterdag 21 november 2020 - 21:15

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon