menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gaat mijn kamelinde het halen?

Ga naar meest recente reactie

zoeh

Zoeh

Hallo,

ZIjn er meer mensen met een kamerlinde? Ik heb deze plant nu ongeveer 2 maanden, maar hij lijkt het steeds slechter te gaan doen. Heb hem al een tijdje boven staan, vanaf dat de verwarming beneden aanging. Heb hem 2 weken geleden ook een grotere pot gegeven. Maar volgens mij gaat het niet zo goed met hem. Op de fotos zie je dat de bladeren langzaam slechter worden, sommige zijn er al afgevallen. Nieuwe kleine blaadjes zijn er ook afgevallen. Kan ik nog iets doen om zijn kansen te vergroten of moet ik afwachten?
Vind het zo'n mooie plant!

alvast bedankt voor tips....

Tropische Planten & Kamerplanten

dinsdag 3 november 2020 - 13:53
zoeh

Zoeh

nog een foto

Tropische Planten & Kamerplanten

dinsdag 3 november 2020 - 13:54
zoeh

Zoeh

en nog een

Tropische Planten & Kamerplanten

dinsdag 3 november 2020 - 13:54
zuurtje

Tekst aangepast

Zuurtje

Op zich ziet hij er niet slecht uit. In de winter vallen bij mij de bladeren eraf.
Zit er een afwateringsgat in de pot ? Zo niet wel doen, en op een onderschotel zetten.
Ineke
dinsdag 3 november 2020 - 15:03
zoeh

Zoeh

Hoi, bedankt voor je antwoord. Ik heb geen afwateringsgat maar wel hydrokorrels onderin. Zou dat het probleem zijn?
dinsdag 3 november 2020 - 15:45
Carib

Carib

Hydrokorrels vervangen absoluut niet een afvoergat. In een pot met een afvoergat hebben korrels onderin ook geen nuttige functie. https://todayshomeowner.com/garden-myth-putting-gravel-in-pots-and-containers/
dinsdag 3 november 2020 - 19:15
zoeh

Zoeh

O ik dacht dat het ook met hydrokorrels kon. Maar niet dus.....
Ik ga dat vervangen!
Maar verliest een kamerlinde dus in de winter zijn bladeren? Allemaal?
dinsdag 3 november 2020 - 21:02
zuurtje

Zuurtje

Bij mij wel. Misschien komt het omdat hij zomers buiten staat. Ik snoei hem dan in model en zet hem koel weg.
Ineke
dinsdag 3 november 2020 - 22:22

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon