menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Aanschaf Strelitzia Nicolai

Ga naar meest recente reactie

Piet86

Piet86

Hi,

Mijn vriendin is binnenkort jarig en fan van de Strelitzia, dus ik dacht haar hiermee te verassen. We zijn alleen niet zeker of de plant wel genoeg licht krijgt op de plek die ze heeft bedacht. Hij zou een goede 3 meter van grote pui (voornamelijk glas) op het zuid-westen staan, het appartement heeft vanuit het oosten ook grote ramen tot 3 meter hoogte.

Sowieso te weinig om te bloeien waarschijnlijk, maar zou het wel genoeg zijn om de plant mooi groen te houden? Is er een manier om dit enigszins te meten voordat ik de plant koop? Zou zonde zijn anders...

Bedankt!
woensdag 23 september 2020 - 10:14
c j de k

C j de k

Als ik het goed begrijp wil je de plant binnen huisvesten. Ik zou dan zeker geen eerst goed kijken of er voldoende licht is, 3m van het raam lijkt me veel te ver en hou er rekening mee dat zo'n plant graag buiten staat in de zomer en het beste om knoppen te ontwikkelen is een winter temperatuur van 5á10 gr max. Een paar dingetjes om eens te overdenken voor je gaat kopen.
woensdag 23 september 2020 - 21:47
danny2

Danny2

Lees ik dat goed dat je een Strelitzia nicolai wil aanschaffen....
Bedenk dat deze na 5à7 jaar toch bijna 3m hoog kan zijn en bloemen moet je al helemaal niet verwachten of toch de eerste 25 jaar niet. Zelf zou ik het houden bij een Strelitzia reginea.

groetjes danny
donderdag 24 september 2020 - 19:03
Polplastron

Polplastron

Ga inderdaad voor S. reginae i.p.v. voor S. nicolae: die laatste wordt echt te groot voor de gemiddelde huiskamer.
maandag 28 september 2020 - 17:52
Piet86

Piet86

Dank jullie voor de reacties! Het is een vrij ruime woonkamer, met hoge plafonds (>3,5m). De grootte lijkt geen probleem. Ik neem aan dat met minder licht en een wat kleinere pot de groei ook wat langzamer zal zijn dan dat? Ik vind de Nicolai wel heel veel mooier namelijk. De bloemen zijn geen must.

donderdag 22 oktober 2020 - 14:19
Polplastron

Polplastron

S. nicolai wordt echt wel meters hoog!
donderdag 22 oktober 2020 - 18:13

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon