menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welk type palm is dit + waarom heeft hij gele vlekjes

wolfway

Tekst aangepast

Wolfway

Hallo allemaal,

Een jaar of 4 terug kocht ik 2 kleine palmen in Ikea. Ondertussen is 1 ervan uitgegroeid tot een mooie palm van een 2 tal meter. De andere is niet enorm veel gegroeid.

De grote palm doet het van tijd tot tijd ietsje minder, en ik had graag geweten waarom. Nu, mijn eerste probleem: ik weet niet welk type palm het exact is. Als ik op de Ikea website zoek verkopen zij Dypsis Lutescens. Echter, hij ziet er anders uit dan de andere palm die ik destijds in Ikea kocht (die wel hard op deze Dypsis lijkt). Daarom vermoed ik dat het misschien een ander type kan zijn?

In bijlage kunnen jullie een foto vinden. Alle hulp is welkom !

De problemen die ik met de plant heb is dat er gele vlekken ontstaan op de bladeren (ik heb de indruk dat dit aan het vermeerderen is de afgelopen weken met het mooie weer). Af en toe zitten er ook bruine bladeren/takken bij die ik moet wegsnijden, maar ik vermoed dat dit normaal is.

PS: de plant staat in de woonkamer dewelke zuidwest gericht is. Hij staat ongeveer 7m van de ruit. Hij vangt dus veel licht, maar omdat de zon hoog genoeg staat in de lente/zomer, is er momenteel geen DIRECT zonlicht op de plant.

Alle hulp welkom !

Bedankt,
Maarten

Tropische Planten & Kamerplanten

zondag 26 april 2020 - 13:51
wolfway

Wolfway

Hierbij nog een foto van de gele vlekjes...

Tropische Planten & Kamerplanten

zondag 26 april 2020 - 13:51

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon