menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Senecio verzorging

kvdhv

Kvdhv

Hallo,

Ik weet niet zeker welke plant dit is.. ik denk senecio Barbertonicus of Himalaya.
Een tijdje terug heb ik deze plant bijna verdronken door hem teveel water te geven. Als newbie dacht ik dat slappe stengels betekende dat hij dorst had, nu weet ik dat een vetplant zeer weinig water nodig heeft.

Ik heb hem dan een dan tijd droog gezet en zoals jullie zien groeit hij nu weer mooi bovenaan. Hij heeft echter heel wat stengels verloren onderaan waardoor hij er wat kaal uitziet. Hij blijft ook groeien in de hoogte waardoor je beneden lange kale stengels hebt.

Wat kan ik het beste doen op terug een volle plant te krijgen? Gewoon met rust laten (wat ik dus beter van het begin gedaan had)? Of afknippen en de toppen in een nieuwe pot zetten ?

De plant heeft ook wat last van kleine zwarte beestjes. Ik verwijder ze en heb ook al een sproeimiddel gebruikt maar ze blijven zitten en lijken de nieuwe stengels leeg te zuigen. Zo blijft hij natuurlijk kaal..
wat kan ik hier het beste tegen doen ?

Tropische Planten & Kamerplanten

vrijdag 24 april 2020 - 17:05
Dany

Dany

Ik zou 1 afsnijden een 5 tal cm onder de groene blaadjes, de gedroogde blaadjes er afdoen. Normaal zullen er dan aan het afgesneden stammetje wortels aankomen na enkele dagen, als er genoeg wortels aanstaan kan je hem terug oppotten. Hopelijk komt er aan het stammetje die over blijft een nieuw scheut.
Hier wat info over je plantje
http://www.llifle.com/Encyclopedia/SUCCULENTS/Family/Asteraceae/27709/Senecio_barbertonicus
vrijdag 24 april 2020 - 18:34

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon