menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Areca Dypsis - dode stammen weghalen

paulvddool

Paulvddool

Hier op kantoor heb ik een Areca Dypsis op mijn bureau staan, ook wel een Goudpalm of Goudriet genoemd.
Hij is al een paar jaartjes oud, maar ik heb hem net iets meer dan een jaar onder mijn hoede.
Ik verzorg hem zo goed mogelijk, maar hij heeft alleen niet zo veel sprieten. Op het moment zijn het er het er maar 10 met 2 grote nieuwe opkomende sprieten en 2 kleintjes die over een paar dagen ook wel wat groter zijn.
Minder dan 15 sprieten dus. Het lijken er nooit meer te worden omdat ik voor elke opkomende spriet er ook wel een bruine spriet voor weg moet knippen.
Hij heeft echter heel wat bruine stammen waar uit zeker de helft niets meer groeit. De 15 sprieten komen uit zo'n 7 stammen. Ik gok dat de persoon die de plant voor mij onder zijn/haar hoede had de sprieten te dicht op de stam heeft afgeknipt.

Ik vroeg mij af of ik die dode stammen kan verwijderen en of dat überhaupt effect heeft op de groei van nieuwe scheuten.
Of heeft iemand andere tips om de plant wat dikker te laten groeien? (meer bladeren)
donderdag 3 oktober 2019 - 10:39
lilyboskat5
donderdag 3 oktober 2019 - 10:47

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon