menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bougainvillea

Fons

Fons

Bougainvillea krijgt continue lichgroene blaadjes waarvan de nerven en bladweefsel errond donkergroen zijn, verpotten help tijdelijk een beetje, groeien doen ze behoorlijk maar niet bloeien,dit doet zich voor bij enkele soorten, zijn al 20jaar oud, andere soorten krijgen een normaal groen blad.
In eerste instantie zou ik denken aan gebrek aan sporenelementen maar dat is schijnbaar voldoende aanwezig in de meststoffen die ik toedien,
toegediende meststof peciale meststof NPK 18 18 18 magnesium 3% , zwaveltrioxide 5%, boor,koper, ijzer,mangaan,molibdeen ,zink.
Heb ook een beetje geexperimenteerd met toevoegen van kalk en aan de andere kant een beetje turf zonder goede resultaten.
Wat ik nog niet gedaan heb is de bladeren benevelen met plantenvoeding.
Wie kan me vertellen wat ik nog kan doen om een mooi egaal groen blad te verkrijgen.
zaterdag 5 mei 2007 - 04:47
Plantadvies

Plantadvies

De Bougainvillea heeft een droge periode nodig om tot bloei te komen. Het beste kun je een tijdje geen water geven, tot de grond gortdroog is. Verwen hem daarna met nieuwe grond, water en mest. Tijdens de groei moet je de plant veel water geven en elke week bemesten.
zaterdag 5 mei 2007 - 05:22
Fons

Fons

De bougainvillea heeft een droogteperiode achter de rug, mijn eerste zorg is nu de bladeren een groen kleurtje te bezorgen.
donderdag 10 mei 2007 - 03:48
PaulPhillemon

PaulPhillemon

Hallo Fons,
heb verleden jaar hetzelfde probleem gehad met een oudere plant; heeft de ganse zomer een "ziekelijke" indruk gelaten ondanks verwoede pogingen allerhande. Vóór de winter een drastische snoei gedaan, en nu zijn de bladeren weer frisgroen. (foto's bij topic "Bougainvillea snoeien"). De plant is dit jaar niet verplant; alleen meststof toegediend(+/- dezelfde samenstelling als de uwe)
Daarmee ben je nu niet geholpen, maar wat jij nu al geprobeerd hebt, heb ik vorig jaar ook gedaan.
Veel succes,
Paul
donderdag 10 mei 2007 - 04:32

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon