menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 3

Granaatappel

Ga naar meest recente reactie

Roeli

Roeli

Is het normaal dat mijn granaatappel""Nana" nu eindelijk gaat bloeien ?
Volgens mij bloeide hij altijd veel eerder

Tropische Planten & Kamerplanten

vrijdag 7 oktober 2016 - 16:01
Roeli

Roeli

De hele plant, maar helaas is de foto niet al te best

Tropische Planten & Kamerplanten

vrijdag 7 oktober 2016 - 16:03
Joukje Smeding

Tekst aangepast

Joukje Smeding

Normaal in juli bloei maar bij onze plantgegeven staat er nog niet eens een foto bij. Dus deze foto zou mooi zijn Roeli. En vruchten krijgen doen ze niet zo in ons klimaat. Ben benieuwd hoe lang je deze al hebt.
vrijdag 7 oktober 2016 - 17:42
Roeli

Roeli

Hoe lang? Tussen 15 en 20 jaar. Precies weet ik het niet meer.
vrijdag 7 oktober 2016 - 20:25
hanninkj

Hanninkj

Bij mij is hij dit jaar ook laat. Ik krijg er meestal 5 tot 10 vruchten aan die ook nog rijp worden ook.

Ton
zaterdag 8 oktober 2016 - 20:53
Roeli

Roeli

Alleen het eerste jaar heeft hij 1 vrucht gehad. Daarna nooit weer.
zondag 9 oktober 2016 - 16:06
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

" granaatappel" waar halen ze zulkdanige namen vandaan....Ze konden het zo gek niet bedenken...."handgranaat" ken ik , heb ze destijds moeten gooien tijdens mijn 2 jarige legerdienst....en "appels"...liggen hier in het mandje...lekker..........
Wat is de echte latijnse naam ........?

Op I.net vond ik bladzijden vol met reclame van hier tot ginder....
Granaatappel :

"Granaatappel (pomegranate) is al duizenden jaren een zeer populaire vrucht in het gehele Midden-Oosten. Onlangs heeft de wetenschap de krachtige eigenschappen van de granaatappel 'herontdekt'. Granaatappels komen oorspronkelijk uit het oude Perzië en worden de laatste eeuwen voornamelijk verbouwd en gekweekt in West-Azië, India en landen in het Middellandse Zeegebied. De Granaatappelboom gedijt het beste in een subtropisch klimaat en kan een leeftijd van 200 jaar bereiken. De laatste tijd komen er steeds vaker producten op de markt die gemaakt zijn van Granaatappel, denk b.v. aan vruchtensappen, smoothies, granaatappelpitten. Een capsule granaatappelextract heeft evenveel of vaak meer voedingsstoffen dan 1 glas granaatappelsap van de meeste aanbieders. Bovendien bevat een granaatappel capsule geen suiker of calorieën. De Granaatappelextract is hoog geconcentreerd tot minimaal 40% ellaginezuur. De capsules zijn geschikt voor vegetariërs, zijn kosher gecertificeerd en zijn zonder gentechnieken verbouwd."

Welke stoffen maken de Pomegranate vrucht zo "gezond" ? enz enz ....maar geen enkele "bruikbare" afbeelding.
zondag 9 oktober 2016 - 17:26
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Heb ik om gezocht maar alleen onder deze naam te vinden. De granaatappel was er eerder dan die waar jij vroeger mee mocht oefenen, zo is het wel.
zondag 9 oktober 2016 - 17:41
Joukje Smeding

Joukje Smeding

En wat zeg je hiervan. Had de laatste gegevens pas later gelezen Paronoto. Als je granaatappel intoetst en dan daarboven afbeeldingen aanklikt krijg je allerhande voorbeelden. Deze kun je downloaden door op de kleine afbeelding je vinger vast te houden en dan mag je een keuze maken wat je wilt.

Tropische Planten & Kamerplanten

zondag 9 oktober 2016 - 17:50
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

Goed gedaan ! Dankuwel. Ze mochten toch wel wat dikker zijn voor die prijs....

Grtjs
Paul
zondag 9 oktober 2016 - 17:54
Roeli

Roeli

Als je punica granatum intoetst, geeft google ook veel informatie , hoor.
zondag 9 oktober 2016 - 18:04
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Bedankt Roeli. Komen weer een stukje verder met die naam. Zal eens kijken of ik ze bij de groenteboer zie liggen.
zondag 9 oktober 2016 - 21:23
Paronoto

Paronoto

"de groenteboer "

Die zit momenteel in Majorca....
maandag 10 oktober 2016 - 09:41

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon