menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Verzorging Monstera stek/plant

Ga naar meest recente reactie

evarein

Evarein

Ik heb deze plant / stek van iemand gekregen. Hij vertelde me dat het een monstera (gatenplant) is en dat hij niet wist hoe hij hem moest verzorgen.

Ik heb verder ook geen ervaring met deze plant dus weet ook even niet wat ik er mee aan moet. Hoort hij bijvoorbeeld zo te hangen? De bladeren klappen ook steeds om.. hij hangt Zegmaar met de binnenkant van het blad naar buiten.

Ik heb hem overgeplant in een grotere pot met nieuwe aarde. Wat kan ik verder nog doen? Is ie nog te redden?

Tropische Planten & Kamerplanten

dinsdag 10 november 2015 - 22:41
Roeli

Roeli

Je zou eens op google kunnen kijken.
Daar vind je wel informatie.
dinsdag 10 november 2015 - 22:47
evarein

Evarein

Extra foto

Tropische Planten & Kamerplanten

dinsdag 10 november 2015 - 22:48
Carib

Carib

Hoewel de foto niet erg duidelijk is, lijkt het meer op een Philodendron selloum dan op een Monstera. Plant lijkt ook wat donker te staan. Bij voldoende licht, dus zeker niet meer dan een meter van het raam af, groeit de plant mooier omhoog. Ook regelmatig draaien en een keer per week de aarde goed natmaken. In de zomer wekelijks plantenvoeding geven.
dinsdag 10 november 2015 - 23:10
zuurtje

Tekst aangepast

Zuurtje

Van het Internet gehaald:

Stekken en vermeerderen

Stekken gaat prima, dit mislukt eigenlijk nooit. Elk gedeelte van de stengel met een plek waar EEN LUCHTWORTEL UITGROEIT kan gebruikt worden. Topstekken met twee bladeren doen het altijd goed, maar ook met niet-topstekken kan een poging gewaagd worden. Zet de stek in een glas of bak met water en met een tot twee weken zullen uit de stengel de eerste echte wortels tevoorschijn komen.


(oh Carib, tegelijkertijd een tekst geplaatst)
dinsdag 10 november 2015 - 23:14
aronv

Aronv